سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

 

نیروگاه آبادان پس گرفته شد
 
وزیر نیرو از بازپس‌گیری نیروگاه‌هایی که بابت رد دیون به موسسات دولتی داده شده خبر داد و گفت: در بعضی از موارد دولت تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام و اقدام به بازپس‌گیری این نیروگاه‌ها کرده است.
 چیت‌چیان وزیر نیرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از بازپس‌گیری نیروگاه‌هایی که بابت رد دیون به موسسات دولتی داده شده خبر داد و گفت: در بعضی از موارد دولت تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام و اقدام به بازپس‌گیری این نیروگاه‌ها کرده است. 

وی اظهار داشت: نیروگاه‌های آبادان و طوس از جمله این‌ها هستند که از دستگاه‌های دولتی مربوطه باز‌پس گرفته شده‌اند. 

وزیر نیرو تصریح کرد: این نیروگاه‌ها پس از بازپس‌گیری دوباره در لیست خصوصی‌سازی قرار گرفته و به وزارت نیرو بازگردانده نمی‌شوند. 

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما‌براین است که روند غلط خصوصی سازی در سالهای گذشته اصلاح و بحث اهلیت در این امر در نظر گرفته شود. 

گفتنی است: براساس آمار ارائه شده از سوی شرکت توانیرحدود 15 هزار مگاوات نیروگاه برق واگذار شده  و بیشتر این نیروگاهها بابت رد دیون دولت در چند سال گذشته بوده است.

از طرفی وزارت نیرو همواره اعلام کرده که بابت احداث آنها اوراق مشارکت فروخته و درحال حاضر نیز بدهکار بانک است.

پیش از این مسولان از تجدید نظر در خصوص نیروگاه‌هایی که با مصوبه هیئت دولت قبلی واگذار شده‌اند خبرداد.

لازم به ذکر است بر اساس گفته مسئولان وزارت نیرو برخی از نیروگاه‌هایی که بابت رد دیون واگذار شده‌اند در حال ارزیابی برای بازپس گیری هستند و در حال حاضر تعداد نیروگاههای در حال ارزیابی10 نیروگاه است 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد