سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش از ناهنجاریهای اجتماعی

 

 

عوامل افزایش جرم در کشور چیست؟
 
 
 
کد مطلب : 27887
گروه جامعه: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:در حوزه مواد مخدر باید به علل بنیادی جرم توجه کرد چراکه نارسایی اجتماعی عامل افزایش جرم می​شود.
 
 
عوامل افزایش جرم در کشور  چیست؟
 
 
دکتر علیرضا جزینی در مراسم افتتاح شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شرق استان تهران که با حضور جمعی از مقامات محلی شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا برگزار شد، مطالبات مردمی، گستردگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی را از دلایل راه‌اندازی این شورا در شرق استان تهران خواند و افزود: در هر استان یک شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر وجود دارد لیکن در تهران بنا بر دلایل گفته شده سه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر راه‌اندازی شده که این نشان از اهمیت پرداختن به موضوع مبارزه با موادمخدر در تهران است. وی با اشاره به راهبردها و استراتژی‌های ستاد افزود: مساله مهم در تدوین فرصت‌ها این است که بتوانیم بهترین بهره‌گیری و استفاده را از آنها ببریم و یکی از این فرصت‌ها تاسیس شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر است.

ستاد مبارزه با موادمخدر با تهیه ترازنامه اقدامات پیشگیرانه در محدوه جغرافیایی اقدام به تاسیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شرق استان تهران کرده است. جزینی توجه به رویکرد اجتماعی را اولویت نخست ستاد مبارزه با موادمخدر برشمرد و افزود: ستاد مبارزه با موادمخدر در مبحث رویکرد اجتماعی اقدام پیشگیرانه را شامل حذف و خنثی کردن عوامل موثر در ایجاد جرم می‌داند. در بحث موادمخدر و مصادیق آن باید به علل بنیادی جرم توجه کرد زیرا نارسائی‌های اجتماعی باعث افزایش جرم می‌شوند. قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر یکی از مصادیق مهم در موفقیت هر سازمان را مشارکت اعضای آن سازمان با همیاری، همفکری و همدلی عنوان کرد و افزود: همدلی فرآورده انگیزه است و انگیزه‌ها ما را در جهت شکوفایی رهنمون می‌سازند. جزینی در پایان، بخشی از وظایف شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر را تنظیم راهبردهای بخشی و وظیفه‌ای در حوزه‌های درمان، پیشگیری و مقابله، ایجاد هماهنگی مابین صف و ستاد و دستگاه‌های اجرایی و تمرکز بر برنامه‌‌ریزی برای تحقق اهداف و برنامه‌های ستاد برشمرد و افزود: یکی از وظایف شورا یافتن حلقه مفقوده بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه مبارزه با موادمخدر و اصلاح آن است.
  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد