سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

 

 

۳۰ نفر از کارگران خدماتی شهرداری آبادان بیکار شدند
چکیده: این تعداد کارگر اخراجی به همراه همکارانشان در جریان سیل اخیر و آب گرفتگی‌های ناشی از بارانهای فصلی متحمل سختی‌ها و از خودگذشتگی‌های زیادی شدند/ شهردار منطقه دو آبادان گفت: این تعداد کارگر مطمئن باشند شهرداری منطقه دو تمام تلاش خود را برای اخذ مجوز به کار گیری مجدد آنان از طریق استانداری انجام می‌دهد و آنان برای طی شدن مسیر قانونی باید چند روزی را صبر کنند.

یک فعال کارگری در استان خوزستان از تعدیل ۳۰ نفر از کارگران خدماتی شهرداری منطقه دو آبادان به دلیل اتمام قرارداد کاریشان خبر داد.

محمد نظری، نماینده محوری کانون شوای اسلامی شهرستان آبادان، خرمشهر و اروند رود با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در شهرداری منطقه ۲ آبادان بیش از ۱۰۰ کارگر خدماتی کار می‌کردند که از صبح سه شنبه (۲۶ آذرماه) به ۳۰ نفر از کارگران اعلام شده که با توجه به اتمام قرارداد کارشان فعلا بر سر کار خود حاضر نشوند.

این فعال کارگری با اشاره به تلاش و از خودگذشتگی این کارگران در جریان سیل اخیر آبادن، گفت: این تعداد کارگر اخراجی به همراه همکارانشان در جریان سیل اخیر و آب گرفتگی‌های ناشی از بارانهای فصلی متحمل سختی‌ها و از خودگذشتگی‌های زیادی شدند و شایسته نیست بعد از اتمام بخش زیادی از این کار پرزحمت، شغل‌شان را از دست بدهند.

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری در طول سال تعداد زیادی از کارگران خدمات شهری خود را بازنشسته کرده است و نیاز مبرم به تامین نیروی انسانی جدید دارد، بیکاری این کارگران توجیهی ندارد.

به گفته محمد نظری، اخراج این ۳۰ کارگر باعث نگرانی سایر کارگران خدماتی شهرداری آبادان شده است چرا که قرارداد کاری آنان نیز ۸۹ روزه منعقد شده و آنان نگرانند با خاتمه قرارداد به سرنوشت همکاران اخراجیشان دچار شوند.

قول شهردار برای بازگشت بکار اخراجی‌ها

در این زمینه محمد رضا ساکره، شهردار منطقه دو آبادان با تایید تمدید نشدن قرارداد کاری ۳۰ نفر از کارگران خدماتی آبادان به ایلنا گفت: شهرداری منطقه دو در تلاش است این کارگران را مجددا بعد از کسب مجوز از استانداری به کار گیرد.

او با اشاره به اینکه قرارداد این کارگران ۸۹ روزه بوده است، افزود: مجوز جذب ۳۰ کارگر خدماتی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری از سوی استانداری صادر شده که تا این مدت شهرداری منطقه دو بر حسب نیاز، قرار داد این کارگران را تمدید می‌کرده است.

شهردار منطقه دو آبادان با اعلام نیازمندی شهرداری به این کارگران خدماتی، اظهار داشت: مجموع کارگران خدماتی و فضای سبز در سطح منطقه دو شهر آبادان حدود ۱۷۰ کارگر است که به جز این ۳۰ کارگر، باقی هم اکنون مشغول کارند.

ساکره در مرود سرنوشت شغلی این ۳۰ کارگر تعدیل شده گفت: این تعداد کارگر مطمئن باشند شهرداری منطقه دو تمام تلاش خود را برای اخذ مجوز به کار گیری مجدد آنان از طریق استانداری انجام می‌دهد و آنان برای طی شدن مسیر قانونی باید چند روزی را صبر کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد