سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اندیمشک

 

علت نشت نفت خام در اندیمشک دستکاری خط لوله توسط افراد غیر مجاز اعلام شد  

دزفول- ایرنا- شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان، علت نشت نفت خام در بخش الوار گرمسیری اندیمشک را دستکاری خطوط انتقال نفت از سوی افراد غیر مجاز اعلام کرد.

کد خبر: 80958814 | تاریخ خبر: 28/09/1392 - 12:3

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شکستگی خط انتقال نفت خام در بخش الوار اندیمشک در اوایل هفته جاری موجب نشت مواد نفتی در منطقه شد.

روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان امروز اعلام کرد: روز یکشنبه 24 آذر خط لوله روگذری که نفت تولیدی را از چاههای منطقه به سمت واحد بهره برداری ˈقلعه نارˈ منتقل می کند در منطقه ای خالی از سکنه در بخش الوار گرمسیری اندیمشک به دلیل دستکاری افراد غیر مجاز سوراخ و دچار نشت نفت خام شد.

این روابط عمومی افزود: پس از وقوع این حادثه و اطلاع رسانی، واحدهای ذی ربط بلافاصله با تجهیزات مناسب در محل حادثه حاضر و در کوتاه ترین زمان نسبت به ایمن سازی محل و جمع آوری نفت خام از خاک و آبهای آبراه فصلی اقدام کردند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان میزان نشت نفت خام ناشی از این حادثه را حدود 10 بشکه معادل یکهزار و 590 لیتر عنوان و اضافه کرد: رقم 140 هزار لیتر و همچنین جاری شدن رودی از نفت در محل صحت ندارد.

بنا به اعلام این شرکت با اقدامات صحیح و به موقع اکیپ عملیاتی، منطقه مذکور به طور کامل از مواد نفتی پاکسازی و ایمن سازی شده و لکه نفتی یا آلودگی ناشی از این حادثه وجود ندارد.

به دنبال نشت نفت خام در بخش الوار گرمسیری اندیمشک، بخشدار منطقه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه که در نزدیکی روستای ˈده اشکنان ˈو مجاورت ایستگاه راه آهن بالارود رخ داد ضمن ایجاد آلودگی شدید در زمینهای کشاورزی، منجر به جاری شدن رودی از نفت در محل شد.

ˈداریوش عالی محمدیˈ افزود: حجم فوران و خروج نفت از لوله آسیب دیده به حدی بود که یکی از سرشاخه های رودخانه بالارود را آلوده کرد و سطح آب در قسمت هایی از این رودخانه با مواد نفتی پوشیده شد.

وی افزود: آلودگی ناشی از نشت مواد نفتی ضمن تهدید حیات آبی این رودخانه به بخش کشاورزی منطقه و بخش وسیعی از مناطق پایین دست آسیب زده است.

وی گفت: نشت نفت خام حدود 20 ساعت ادامه داشت و بیش از 140 هزار لیتر نفت خام به هدر رفت که پس از پیگیری و تلاش زیاد این مشکل برطرف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیمشک نیز روز گذشته از پیگیری قضایی این حادثه به خاطر آلودگی محیط زیست و یکی از سرشاخه های رودخانه بالارود خبر داد.ک/3 7281/648/ 607
  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد