سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

برترین های صنعت حفاری خوزستان تقدیر شدند
 
اهواز - خبرگزاری مهر: در مراسمی، افراد و واحدهای نمونه صنعت ملی حفاری استان خوزستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز پنج شنبه در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی، افراد و واحد های برتر استان خوزستان در بخش صنعت ملی حفاری مورد تجلیل قرار گفتند.

در این مراسم جوادی معاون وزیر نفت، نماینده ولی فقیه در استان، گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری کشور و جمعی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

پروژه حفاری آزادگان شمالی نیز به عنوان پروژه برتر سال 92 و در بخش مدیریت خدمات واحدهای خدمات دهنده، گروه جابه جایی فجر 10 نیز عنوان برتر سال را از آن خود کرد.

همچنین در این مراسم از دست اندکاران دستگاه 36 فجر به عنوان دستگاه نمونه سال و از دستگاه 72 فجر نیز با عنوان بهترین عملکرد تقدیر به عمل آمد.

اداره کل خدمات امداد گری، لوله مغزی سیار و حفاری جهت دار در بخش واحد های فنی و تخصصی به عنوان سه واحد نمونه سال انتخاب شدند.

به گزارش مهر، در این مراسم از عوامل و کارشناسان چاه 120 رگ سفید که در مهار این چاه تلاش های فراوانی ارزانی داشتند نیز تقدیر به عمل آمد.  

شرکت ملی حفاری ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از خروج مستشاران خارجی از کشور به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس و تاکنون خدمات فراوانی در بخش صنعت نفت ارائه کرده و توانسته صنعت حفاری را در کشور بومی کند. 

 

 

 

گلپایگانی:
شرکت ملی حفاری راهی به جز خصوصی شدن ندارد/آغاز به کار دانشکده ملی حفاری
 
اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: تنها راه افزایش بازدهی این شرکت جدا شدن از بخش دولتی و تبدیل آن به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا گلپایگانی پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز تشکیل شرکت ملی حفاری در اهواز عنوان کرد: شرکت ملی حفاری با دستور امام خمینی(ره) و تنها با داشتن شش دکل حفاری کار خود را آغاز و در زمان حاضر در 12 استان کشور در حال فعالیت است.

وی افزود: شرکت ملی حفاری در زمان جنگ شهدای فراوانی را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

گلپایگانی با بیان اینکه، تحریم های موجود در کشور روحیه خودباوری را در مجموعه ملی حفاری افزایش داده است، گفت: بسیاری از تجهیزات گرانقیمت حفاری در زمان حاضر در کشور تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: امروزه شرکت ملی حفاری دارای 70 دکل حفاری به همراه شش دکل اجاره ای و 16 هزار پرسنل در حال فعالیت است.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات کارشناسی در چند سال گذشته، به این باور رسیده ایم که برای کاهش انتظارات و افزایش راندمان تولید در این شرکت راهی به جز جدا شدن از بخش دولتی و خصوصی شدن نداریم.

گلپایگانی با انتقاد از گمانه زنی هایی که در خصوص واگذاری شرکت ملی حفاری به بخش خصوصی شنیده می شود، تصریح کرد: البته این روش که یک شبه این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود به هیچ عنوان صحیح نیست و باید در ابتدا به شش شرکت کوچک تر تقسیم و به تدریج آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

گلپایگانی گفت: تغیر ساختار نیروی انسانی از ستاد به صنف و تدوین ساختار بر اساس واحدهای خودگردان از جمله اقداماتی است که در این راستای باید با انجام برسانیم.

وی ارتقای تعداد بنگاه های زودبازده اقتصادی و افزایش رقابت پذیری را از جمله فعالیت آینده این شرکت برشمرد و اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران تجربه زیادی در عملیات ها دارد به گونه ای که در زمان بحران به خوبی از عهده آن بر خواهیم آمد.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: از ابتدای بهمن ماه سال جاری در دانشکده ملی حفاری در مقطع کاردانی پذیرش دانشجو خواهیم داشت و همچنین به زودی شاهد حضور نیروهای عراقی برای تحصیل و آموزش دروس تخصصی مورد نیاز در این بخش خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد