سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

 

تماس تلفنی وزیر امور خارجه ایران و آمریکا

 
شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه کشورمان درباره تماس تلفنی کری با ظریف اعلام کرد: پیرو تحولات اخیر در زمینه اجرای برنامه اقدام مشترک، ‌وزیر خارجه آمریکا با ظریف تماس تلفنی داشت و وزیرخارجه مراتب نارضایتی ایران را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه درباره تماس تلفنی وزیر امور خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: «پیرو تحولات اخیر در زمینه اجرای برنامه اقدام مشترک، وزیر خارجه آمریکا با دکتر ظریف تماس تلفنی داشته و وزیر امور خارجه کشورمان، مراتب نارضایتی ایران را اعلام کرده است.»

بر اساس این گزارش، ظریف در همین زمینه با خانم اشتون نیز تبادل نظر داشته است.

این نخستین تماس تلفنی کری و ظریف پس از توافق هسته ای ‍ژنو در سوم آذر ماه جاری است که طرفین درباره برنامه اقدام مشترک به توافق دست یافتند.

وزارت خزانه داری آمریکا 21 آذر ماه جاری نام 19 فرد و شرکت از جمله نام چند شرکت ایرانی را به فهرست تحریم ها علیه ایران افزود.

هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران که از 18 آذر ماه در حال مذاکره با کارشناسان 1+5 بر سر ساز و کار اجرایی توافقنامه ‍ژنو بود، در پی این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا، مذاکرات را متوقف و از وین بازگشت.

 

 

 

 

کد خبر: ۳۶۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲ - 17 December 2013
آفریقایی وزارت امور خارجه در جریان سفر به عراق برای پیگیری موضوع حادثه تروریستی حمله به تکنسین های ایرانی در منطقه نفتخانه عراق، گفت که عوامل اصلی این حمله تروریستی دستگیر شده اند.

به گزارش ایرنا معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران که در بغداد بسر می برد، نتیجه مذاکراتش با مقامات عراقی را مثبت توصیف کرد و با ابراز رضایت از شناسایی و دستگیری تعدادی از عوامل حادثه روز جمعه در دیالی، افزود: هرگز اجازه نخواهیم داد که تروریست ها در مسیر روابط ایران و عراق قرار بگیرند.

معاون وزیر خارجه ایران در خصوص حادثه اخیر تروریستی علیه کارکنان ایرانی در عراق گفت: برخی طرف ها که پشت این حوادث هستند، بدانند امنیت مقوله ای تفکیک ناپذیر است و ادامه ناامنی ها دامن آنها را هم خواهد گرفت.

امیر عبدالهیان که در این سفر با نوری المالکی نخست وزیر و برخی مقام های عراقی دیدار و گفت وگو کرده ، تاکید کرد که تروریسم در منطقه به پایان راه خود نزدیک شده است.

وی درباره حادثه جمعه گذشته که گروهی از کارکنان ایرانی در منطقه نفت خانه استان ˈدیالیˈ در کمین تروریست ها گرفتار شده و 15 نفر از آنان به شهادت رسید و چهار نفر هم زخمی شدند، گفت: کسانی که ایرانی ها را در این حادثه به شهادت رساندند، در حقیقت ملت عراق را هدف گرفته اند، چرا که ایرانی ها در قالب این طرح درجهت رفاه و آرامش مردم عراق تلاش می کردند.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون هرگونه تاثیر پذیری منفی از این حادثه ، روابط راهبردی خود را با دولت و ملت عراق تداوم خواهد بخشید.

معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره احتمال دخالت بیگانگان در حمله به کارکنان ایرانی گفت: امنیت عراق را امنیت ایران و امنیت منطقه می دانیم و در همین چارچوب در تماس تلفنی دو روز پیش حسن روحانی و نوری المالکی ، ابعاد مختلف روابط دو کشور و نیزحادثه تروریستی و مسایل منطقه ، مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران عراقی، در خصوص دخالت خارجی در عملیات تروریستی در عراق، با ذکر این نکته که ما معتقدیم در عملیات تروریستی در منطقه، برخی کشورها نقش فعالی دارند، خواستار همکاری کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و آرامش در عراق شد.

امیر عبدالهیان در جواب خبرنگار دیگری که درباره نقش عربستان در مسایل امنیتی منطقه پرسیده بود، گفت که ما از هرگونه نقش مثبت و سازنده عربستان در کمک به برقراری امنیت و ثبات در عراق حمایت می کنیم.

 

 

هشدار رضایی درباره صادرات نفت ایران

 

 

کد خبر: ۳۶۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱ - 17 December 2013
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مصرف داخلی نفت از سال ۱۹۸۰ با ۶۲۵ هزار بشکه در روز طی ۳۰ سال سه برابر شده است و به رقم ۱.۹۷ میلیون بشکه در روز رسیده که با این رشد طی ۳۰ سال آینده ممکن است نفتی برای صادرات باقی نماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی در هفتمین نشست تخصصی همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی با موضوع "رویکرد اقتصادی به نفت" اظهار داشت: بیش از 100 سال است نفت وارد اقتصاد و سیاست ما شده و می‌توان گفت که نفت یکی از سیاسی‌ترین کالاهای اقتصادی ماست و سرنوشت دولت‌ها را همین کالای اقتصادی تعیین کرده است.

وی افزود: نفت یک کالایی است که هم اقتصاد و هم سیاست ایران را چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی تحت تأثیر قرار داده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: چهار سؤال مهم راجع به اقتصاد نفت وجود دارد که به برگزار کنندگان این همایش توصیه می‌کنم که مطالب ارائه شده در همایش بهمن ماه را در پاسخ‌یابی به این چهار سؤال جمع‌بندی کنند.

وی ادامه داد: اول اینکه، چقدر نفت در کشور تولید می‌شود و با لحاظ عدالت بین‌نسلی چه‌میزان می‌بایست تولید شود؟

رضایی در بیان سؤال دوم، با طرح سؤال "نفت چگونه باید به‌صورت بهینه تولید شود؟" گفت: امروز در کشور ما در برخی از چاهها، بیش از 60 درصد نفت خام باقی می‌ماند که قابل برداشت نیست. در واقع بحث تولید صیانتی از همین جا مطرح می‌شود که ما به‌گونه‌ای برداشت کنیم که حداکثر بهره برداری از چاهها صورت بگیرد و همچنین مانع از برداشت‌های آتی از آن نباشد.

رضایی اذعان داشت: سوم، چگونه از نفت استخراج شده استفاده بکنیم؟ چند درصد خام‌فروشی و چند درصد فرآورده نفتی تولید و به فروش برسانیم؟ و سؤال چهارم، از درآمدهای نفتی چگونه استفاده کنیم؟ آیا درآمدها را برای مخارج استفاده بکنیم یا آنها را تبدیل به پس‌انداز و سرمایه گذاری کنیم؟ اگر این درآمدها در بودجه دولت استفاده شود، که تقریباً طی 50 سال اخیر در اقتصاد ایران این‌گونه بوده است، منجر به بروز بیماری تورم در اقتصاد کشور می‌شود.

این کارشناس اقتصاد با بیان اینکه در اکثر کشورهای جهان منبع اصلی هزینه‌های دولت را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهد، گفت: معنی این حرف آن است که اگر مردم کشور، درآمد و ثروت داشته باشند، دولت‌ها هم ثروت خواهند داشت چون در این کشورها درآمد دولت بخشی از کیکی است که توسط مردم جامعه تهیه می‌شود که اگر این کیک بزرگ باشد، سهم دولت هم بزرگ است، اما در کشور ما منابع طبیعی همانند نفت وجود دارد که دولت را قادر می‌سازد از دو جیب هزینه کند؛ یکی از آنها جیب مردم است یعنی مالیات و یکی دیگر استفاده از ثروت‌های ملی یعنی درآمد نفتی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان داشت: آنچه از مطالعات به دست می‌آید آن است که متأسفانه دولت به‌دلیل حجم زیادی که در اقتصاد ایران برای خود ایجاد کرده است، بخش عظیمی از درآمدهای نفتی صرف هزینه‌های جاری کشور می‌شود.

رضایی در خصوص سهم ایران از تولید نفت اوپک گفت: مطالعات نشان می‌دهد که تا 20 سال آینده سه کشور عربستان سعودی، عراق و ایران تأمین کننده عمده انرژی در جهان هستند، همچنین ایران به‌دلیل قرار گرفتن در کانون کشورهای دارای نفت، تأثیر بیشتری بر اقتصاد جهانی دارد.

وی افزود: با بررسی میزان صادرات نفت در کشور از سال 1359 تا 1390، پیک صادرات نفت کشور، سال 1384 با صادرات 2.6 میلیون بشکه‌ای نفت در روز بوده و وضعیت صادراتی کشور ما در سال 1391 به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده بود که در واقع نشان دهنده برگشت به دهه 60 از لحاظ صادرات نفت است.

رضایی اظهار داشت: از لحاظ مصرف داخلی نفت هم وضعیت کشور از سال 1980 با 625 هزار بشکه در روز طی 30 سال سه برابر شده است و به رقم 1.97 میلیون بشکه در روز رسیده است که اگر این رشد برای 30 سال آینده ادامه داشته باشد ممکن است ما در آینده حتی یک بشکه برای صادرات نفت نداشته باشیم و مهم این است که بررسی شود این مصرفی که صورت می‌گیرد در چه مسیری است، آیا در جهت تولید ارزش افزوده است یا خیر؟

وی ادامه داد: مصرف زیاد به‌همراه وابستگی 45 درصدی بودجه به درآمدهای نفتی و همچنین نقش تعیین کننده نفت در اقتصاد بین الملل و تجارت خارجی ایران، بایستی ما را به تأمل وادار کند تا به یک بازنگری اساسی در رویکردمان به نفت برسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان "این تغییر در رویکرد از 12 سال پیش آغاز شد ولی تا رسیدن به یک رویکرد  مطلوب فاصله زیادی داریم" گفت: اولین اقدام ما در تغییر رویکردمان مربوط به قانون قطع وابستگی بودجه‌های جاری کشور به نفت بود که با اصرار مقام معظم رهبری تحت عنوان برنامه‌های چهارم و پنجم ذکر شد و قرار شد که تا پایان سالهای برنامه پنجم وابستگی به صفر برسد.

وی خاطرنشان کرد: دومین اقدام، تشکیل صندوق توسعه ملی بود ولی همچنان مسائل زیادی در اقتصاد نفت باقی مانده است که باید برای آنها چاره‌جویی بکنیم و اگر شیوه‌ها و راهکارهای استفاده از درآمد نفت را اصلاح کنیم می‌تواند به اقتصاد ایران در مسیر توسعه کمک بکند.

 

 

اوج انحطاط عقیدتی یک زن ضد انقلاب فراری/تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):داوودی مهاجر که به نظر می‌رسد برای دستیابی به مطامع مادی خود دست به هر اقدامی بزند، این بار نیز در مصاحبه با شبکه صدای آمریکا نقابی دیگر از چهره خود برداشت و صراحتا اعلام کرد مذهب را کنار گذاشته است.
به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، فریبا داودی مهاجر از زمانی جلب توجه کرد که در یک برنامه زنده در شبکه ماهواره‌ای صدای آمریکا در پاسخ به درخواست مجری این برنامه، برای اولین بار در حالی جلوی دوربین کشف حجاب کرد که قبل از آن با حجاب در عموم ظاهر می‌شد.

به گفته علیرضا نوری‌زاده که ارتباطات نزدیکی با دستگاه‌های اطلاعاتی عربی دارد، داودی مهاجر حاضر شده در ازای تامین خانه و زندگی کشف حجاب کند.

نوری‌زاده، عامل سرویس‌های جاسوسی انگلیس و عربستان، در آن زمان خطاب به داودی مهاجر گفته بود: شما کی هستید که از من منابع مالی می‌خواهید؟ شما وقتی آمدید آمریکا با روسری! منابع مالی‌تان کی بود؟ کی به شما آپارتمان داد که روسری‌تان را برداشتید؟ هزینه کنفرانس‌ها بسیار کمتر از مبلغی است که به عنوان بورسیه در آمریکا به شما پرداخت شده است بنابراین وقتی حساب کتاب باز می‌کنید بدانید با کی طرف هستید. خود را نخود هر آش نکنید و در جاهایی که از حد و حدود شما بالاتر است دخالت نکنید این را به بانوی محترم (داودی مهاجر) می‌گویم و به بقیه که در این مورد اظهارنظر می‌کنند.

پس از کشف حجاب علنی در یک برنامه تلویزیونی، داوودی مهاجر که اولین گام از حرکت در مسیر انحطاط عقیدتی خود را انجام داده بود، نه تنها دیگر با حجاب در عموم ظاهر نمی‌شد، بلکه پوشش او تغییرات بسیاری پیدا کرد و به سبک جدید و مورد پسند دوستان خود در کنفرانس‌ها و مکان‌های عمومی ظاهر شد.


داوودی مهاجر که به نظر می‌رسد برای دستیابی به مطامع مادی خود دست به هر اقدامی بزند، پس از انجام پروژه کشف حجاب، حال پا را فراتر گذاشته است.

فریبا داوودی مهاجر، این بار در مصاحبه با شبکه صدای آمریکا نقابی دیگر از چهره خود برداشت و صراحتا اعلام کرد مذهب را کنار گذاشته است.

وی در پاسخ به مجری برنامه مبنی بر کنار گذاشتن مذهب خود گفت: بله من مذهب را  به طور عملی کنار گذاشته‌ام، یعنی حجاب و آداب مذهبی را کنار گذاشتم.

 

اما فریبا داودی مهاجر کیست؟

فریبا داوودی­ مهاجر مشاور دوران اصلاحات، ضدانقلاب فعلی ساکن آمریکا و عضو سازمانی غیرقانونی به نام سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی(ادوار دفتر تحکیم وحدت) است.

فریبا داوودی مهاجر در بسیاری از سایت‌های ضد انقلاب مانند روز، گویانیوز و گذار وابسته به سازمان سیا مطلب می‌نویسد و به گفته خودش برای نوشتن مقالات ضد ایرانی در این سایت‌ها مبالغی دریافت می‌کند.

داوودی مهاجر که با فعالیت در دوران اصلاحات شناخته می‌شود، تمایل دارد بیشتر به عنوان فعال حقوق بشر مطرح شود در بسیاری از موسسات و بنیادهای آمریکایی آمد و شد می‌کند و با گرفتن ژست‌های حقوق بشری و حمایت از حقوق زنان برای خود منبع درآمدی بدست آورده است.

علی افشاری (داماد داودی مهاجر) که خود در دریافت مواجب علنی از سازمان‌های ضد ایرانی آمریکا گوی سبقت از همقطاران ربوده، می‌گوید زندگی مادرزنش در آمریکا از دستمزد زحمات و کار بدون استراحت در بنیادهای غیردولتی آمریکا تامین می‌شود.

برای مثال یکی از بنیادهای آمریکایی که داودی مهاجر در آن فعالیت دارد، سازمان اعاده ملی دموکراسی NED‌ است که عمده فعالیت آن در ایجاد انقلاب‌های مخملی در کشورهای مختلف است.

وی  با بنیاد NED  همکاری گسترده‌ای داشته است. بنیادی که در کنار بنیادهای سوروس، کارنگی و ویلسون با پوشش دموکراسی به براندازی نظام‌های هدف می‌اندازد.

خود مهاجر از این دوران تحت عنوان بورس تحصیلی برای فعالیت­‌ها تحقیقی نام می­‌برد و هرگونه شائبه دست داشتن این نهاد در انقلاب­‌های رنگی را مردود می­‌داند. در حالی که این بنیاد پس از 11 سپتامبر 2001 با تصویب سومین سند استراتژیک خودش، کمک‌های ویژه‌ای برای کشورهای دارای جمعیت مسلمان در خاورمیانه و آسیای مرکزی تدارک دید و نیز بودجه این سازمان از 40 میلیون دلار در سال 2004 به 74 میلیون دلار در سال 2006 افزایش یافت.

فریبا داودی مهاجر دایه مهربان تر از مادر همجنس بازها

پروژه قبح‌زدایی از فرهنگ غربی همجنس‌بازی که چندی است به دغدغه اصلی ضد انقلاب تبدیل شده جدیدا رنگ و بوی عملی به خود گرفته است. در کنار عملیات رسانه‌ای که با اظهارات مجریان شبکه‌های تلویزیونی ضد انقلاب از جمله بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا در حمایت از همجنس‌بازی و تبلیغ فیلم‌ها و سریال‌های نامبرده همراه است اکنون عناصر ضد انقلاب نیز وارد بازی حمایت از همجنس بازی شده‌اند.

فریبا داودی مهاجر مشاور مرکز استراتژیک دولت اصلاحات، در راستای اجرای پروژه‌های ضد فرهنگی خود، بخشی را به حمایت از هجنسبازی اختصاص داده و در صفحه اجتماعی خود به تبلیغ این اقدام ضد اخلاقی و ضد دینی می‌پردازد.

پروژه‌های ضد فرهنگی مهاجر به کجا ختم خواهد شد؟‌

اگر نگاهی به اقدامات داوودی مهاجر در چند سال اخیر انداخته شود، متوجه می‌شویم که این ضد انقلاب فراری، پروژه‌ای ضد فرهنگی را  پیش می‌برد، به‌طوری که با کشف حجاب تدریجی خود، با حضور در کنفرانس‌های به اصطلاح حمایت از حقوق زنان، حمایت از همجنس‌بازها بی‌دینی و بی‌اخلاقی را ترویج می‌دهد و کار وی به جایی رسیده است که با حضور در برنامه زنده، تبلیغات ضد دینی خود را علنی می‌کند و می‌گوید به مذهب اعتقادی ندارد.

اما باید منتظر ماند و دید اقدام بعدی فریبا داوودی مهاجر چه خواهد بود؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد