سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

شکرخدا موسوی:
خوزستان حال و روز خوشی ندارد/ جلسه با رئیس جمهور مثبت بود
 
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه رئیس جمهور با مجمع نمایندگان خوزستان به وی گفتم که باید به داد خوزستان رسید زیرا این استان حال و روز خوشی ندارد

سید شکرخداموسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور ضمن بسیار مثبت ارزیابی کردن این نشست اظهار کرد: خوشبختانه رئیس جمهور و مجموعه دولت یازدهم نگاه ویژه ای نسبت به حل مسائل و مشکلات خوزستان و همچنین تعامل سازنده با مجمع نمایندگان دارند.

وی افزود: خطاب به رئیس جمهور عنوان کردم خوزستان حال و روز خوشی ندارد. این استان بیمار است و بیست سال از قافله توسعه استانهای همطراز عقب افتاده است. بیکاری جوانان در کنار مراکز عظیم نفت و گاز بیداد می کند و رشد بیکاری در حوزه انتخابیه بنده یعنی اهواز 35 درصد رسیده است.

تبدیل شده کارون به نهر فاضلاب

موسوی افزود: در این جلسه عنوان کردم که ریزگردها زندگی را بر مردم خوزستان سخت کرده است و رودخانه کارون نیز حال چندان مساعدی ندارد و به آلوده ترین رودخانه جهان تبدیل شده است زیرا به شدت نیازمند لایروبی فوری است.

نماینده مردم اهواز افزود: کارون که روزی عروس رودخانه‌های ایران بلکه خاورمیانه بود به نهری برای عبور فاضلاب تبدیل شده است و متاسفانه  در حال حاضر بیماریهای تنفسی و ریوی که پس از بارندگی اخیر 10 هزار نفر را راهی بیمارستانها کرد، نمونه بارزی از آلوده بودن شهر اهواز است که از رئیس درخواست دارم به داد رودخانه کارون و مردمانش برسد.

گاز و گل و لای به جای آب

وی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب موسوم به غدیر برای تامین آب شرب مناسب برای مردم خوزستان نا تمام مانده است، تاکید کرد: آب شرب شهرستانهای اهواز، باوی، حمیدیه و کارون اسفبار است و به جای آب در بعضی مناطق گاز و گل و لای بیرون می آید و این امر باعث شده که اب در بعضی از مناطق اهواز و کارون جیره بندی شود.

موسوی با بیان اینکه جاده های غیر استاندارد خوزستان به جاده های مرگ تبدیل شده اند، تصریح کرد: فرودگاه اهواز از نظر استانداردهای جهانی که چه عرض کنم از نظر استاندارد کشوری در رتبه آخر است این جایگاه شایسته استان بزرگی مثل خوزستان نیست.

بیکاری دو هزار کارگر

موسوی همچنین به وضعیت صنایع استان اشاره کرد و گفت: کارخانجات تصفیه شکر، لوله سازی خوزستان و فارسیت به دلیل سوء مدیریت ها از کار افتاده اند و نزدیک به دو هزار نفر از کار بیکار شده اند.

این نماینده مجلس به وضعیت بهداشت و درمان استان خوزستان اشاره کرد و افزود: بیمارستانهای دولتی اهواز متعلق به دهه 40 و 50 هستند و چهار بیمارستان جایگزین امام(ره)، رازی، سوانح سوختگی و گلستان تنها20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. بیمارستان تامین اجتماعی امیرکبیر هشت سال است که به دلیل فرسودگی تخریب شده ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی خدمات عمومی را نامناسب بیان کرد و گفت: در گرمای 55 درجه هنوز 40 درصد از اتوبوس های اتوبوسرانی اهواز بدون کولر و از رده خارج هستند.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران با برخورد غیر منطقی مسئولان استانی فرار را بر قرار ترجیح می دهند، اظهار کرد: طرح 800 هزار هکتاری کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری پس از 17 سال ناتمام مانده است.

موسوی با گله مندی از رئیس جمهور بابت عدم حضور ملموس خوزستانی ها در دولت یازده تصریح کرد: مردم خوزستان از اینکه فرزندی از خوزستان را در کابینه دولت ندارند بسیار گله مندند و همچنین این مردم بی صبرانه منتظرند تا لایحه سه درصد اعتبار از محل فروش نفت خاص خوزستان که در سفر انتخاباتی رئیس وعده آن داده شد به مجلس ارائه دهید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد