سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

 

برای بررسی وضعیت زیست‌محیطی استان؛
"ابتکار" به خوزستان می‌آید
اجتماعی  13:34:43 1392/08/04

928-1314-5 کد خبر
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از سفر یک روزه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان خبر داد.

 احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: خانم ابتکار روز دوشنبه (6 آبان ماه) به خوزستان سفر خواهد کرد.

 به گزارش ایسنا، پیش از این مقتدایی، استاندار خوزستان نیز از سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان و پیگیری و بررسی مساله انتقال آب کارون در این سفر خبر داده بود.

 

 

اعلام برنامه‌های هفته "پدافند غیرعامل" در خوزستان
اجتماعی  14:40:30 1392/08/04

928-1514-5 کد خبر
 

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان با اشاره به شروع هفته پدافند غیرعامل از امروز، شنبه 4 آبان ماه، از برگزاری بیش از 100 برنامه با محوریت پدافند غیرعامل در این هفته خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- علی‌اصغر قوچانی امروز، شنبه 4 آبان ماه در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هفته پدافند غیرعامل از چهارم تا دهم آبان ماه برگزار می‌شود که روز نخست آن به عنوان "آموزش، پژوهش، فرهنگ سازی و پدافند غیرعامل" نامگذاری شد و به لحاظ اهمیت آشنایی عموم مردم به خانواده با مقوله پدافند غیرعامل، برنامه‌های این روز در مدارس برنامه‌ریزی شده است.

 

وی ادامه داد: شنبه، 4 آبان ماه روز نخست هفته پدافند غیرعامل، همایش آموزش ویژه کلیه مدیران آموزش و پرورش سراسر استان در جهت ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل در میان خانواده‌ها، در ناحیه 4 اهواز برگزار می‌شود. همچنین مسابقه نقاشی ویژه کلیه دانش‌آموزان سراسر استان، با موضوع پدافند غیرعامل از امروز آغاز شد و تا چهارشنبه 8 آبان ماه ادامه دارد.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: یکشنبه، 5 آبان ماه، روز دوم هفته پدافند غیرعامل با عنوان "اقتصاد مقاومتی، پیشرفت پایدار و پدافند غیرعامل" نامگذاری شده است، در این روز کلیه دستگاه‌ها و مراکز مهم صنعتی استان برنامه‌های ویژه این هفته را برگزار می‌کنند.

 

قوچانی افزود: دوشنبه 6 آبان ماه به عنوان "امنیت زیستی، مصونیت، سلامت جامعه و پدافند غیرعامل" نامگذاری شده است که در این روز نمایشگاه عرضه دستاوردهای استان در پدافند غیرعامل در محل پارک 42 هکتاری اهواز آغاز به کار خواهد کرد و تا پایان هفته برای بازدید عموم برپا است.

 

وی ادامه داد: سه شنبه 7 آبان ماه، روز "امنیت سایبری، فناوری نوین و پدافند غیرعامل" نامگذاری شده است که در این روز همایش "سایبری در اهواز برگزار می شود و موضوعات مرتبط با این حوزه، تهدیدات و اقدامات پدافند غیرعامل در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد."

 

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان اظهار کرد: چهارشنبه 8 آبان ماه به عنوان روز "بسیج مردمی، آمادگی، مقاومت همه جانبه و پدافند غیرعامل" نامگذاری شده است. در این روز در سه حوزه زیستی، سایبری و زیرساخت همایش بزرگ استانی در اهواز برگزار می‌شود.

 

وی گفت: در روزهای پنج شنبه که به عنوان "تولید ملی، صنعت، انرژی و پدافند غیرعامل" و جمعه، 10 آبانماه که به عنوان "استاندارد سازی، زیرساخت و پدافند غیرعامل" نامگذاری شده است، برنامه‌هایی پیرامون موضوعات مرتبط با نامگذاری روز در سطح استان برگزار می‌شود.

 

قوچانی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری نمایشگاه دستاوردها و رزمایش و همایش استانی، 100 برنامه دیگر با موضوع پدافند غیرعامل در این هفته برگزار می‌شود. از جمله این برنامه‌ها، بازدید از مترو اهواز و اقدامات انجام شده در بحث پدافند غیرعامل آن، راه‌اندازی قرارگاه پدافند غیرعامل در 17 شهرستان باقی مانده استان، امضای توافقنامه سه جانبه میان اداره کل پدافند غیرعامل، سازمان نظام مهندسی و شهرداری به منظور انجام هماهنگی‌های لازم در موضوع پدافند غیرعامل، تهیه و نصب بیلبوردهایی با موضوع پدافند غیرعامل، تهیه و توزیع بروشورهایی حاوی این موضوعات جهت ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل میان عموم مردم و برگزاری صبحگاه مشترک در یک مدرسه به طور نمادین، بخشی از برنامه‌های این هفته است.

 

وی گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی غیرمسلحانه است که موجب کاهش آسیب‌پذیری، افزایش بازدارندگی، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن است و به عبارتی، دفاع غیرنظامی گفته می‌شود. پدافند غیرعامل متعلق به زمان خاصی نیست بلکه از باستان تا کنون به روش‌های مختلفی مورد استفاده بشر بوده است.

 

مدیرعامل پدافند غیرعامل خوزستان ادامه داد: مراکزی که لازم و ضروری است برای ساخت آنها تاییدیه پدافند غیرعامل دریافت کنند شامل مراکز حیاتی، مراکز حساس و مراکز مهم است که انهدام کلی یا قسمتی از آنها، موجب بروز آسیب و صدماتی در سطوح مختلف می‌شود. به همین منظور در استان خوزستان با امضای توافق‌نامه‌ای میان اداره‌کل پدافند غیرعامل، سازمان نظام مهندسی و شهرداری، بر اساس مبحث 21 پدافند غیرعامل، شهرداری پروانه ساخت به مراکز فاقد تاییدیه پدافند غیرعامل، نمی‌دهد.

 

قوچانی اظهار کرد: حفظ سرمایه انسانی، سرمایه زیرساختی و فیزیکی و سرمایه سایبری اهداف کلی پدافند غیرعامل است و از جمله اولویت‌های پدافند غیرعامل می‌توان به پایداری زیرساخت‌های حوزه مردمی، حفظ تعادل ملی در برابر تهدیدها، حفاظت و مراقبت از مردم، حفظ و پیوستگی دایم با مردم و حکومت، حفظ سرمایه‌های سایبری، حفظ استقلال کشور و ارتقا آستانه تحمل ملی اشاره کرد. انجام اقدامات پدافند غیرعامل، کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت و سازمان‌هایی که اصول پدافند غیرعامل را در ساخت مرکز خود رعایت نکنند، از انجام عملیات ساخت و ساز جلوگیری می‌شود.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد