سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

رکوردشکنی دوباره نونهال آبادانی
آبادان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری خوزستان شد 

رئیس هیئت وزنه‌برداری آبادان گفت: تیم وزنه‌برداری نفت آبادان، در مسابقات قهرمانی نونهالان استان با کسب عناوین نخست در تمام وزن‌ها، قاطعانه به مقام قهرمانی دست یافت.

خبرگزاری فارس: آبادان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری خوزستان شد 

شالو غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آبادان، ضمن ابراز رضایت از وضعیت تیم‌های پایه وزنه‌برداری این شهر اظهار کرد: تیم پالایش نفت آبادان در مسابقات قهرمانی استان خوزستان در 11 وزن به میدان رفت که در تمام این اوزان به مقام قهرمانی دست یافت.

وی ادامه داد: امیر حسین دایلی، پدیده وزنه‌برداری آبادان نیز در سن هفت سالگی موفق شد بار دیگر رکورد این رده سنی را جابه‌جا کند و مقام نخست وزن 50 کیلوگرم را نیز به دست آورد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری آبادان تصریح کرد: این رقابت‌ها با شرکت 14 تیم از سراسر استان خوزستان برگزار شد که تیم آبادان با پشت سر گذاشتن حریفان موفق به کسب این مهم شد.

غفاری افزود: این رقابت‌ها در راستای استعدادیابی وزنه‌برداران نونهال استان برای حضور در آکادمی تیم ملی وزنه‌برداری ایران برگزار شد.

وی ابراز کرد: مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری استان، روز گذشته در سالن شهید نامجو اداره ورزش و جوانان اهواز برگزار شد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری آبادان در پایان خاطرنشان کرد: تیم وزنه‌برداری آبادان در اوزان 35، 40، 45، 50، 55 و 65 در این رقابت‌ها شرکت کرد که با 11 شرکت کننده موفق شد 11 مقام نخست را نیز کسب کند.

 

 

 

با پایان مسابقات
جودوکاران خوزستان عنوان چهارم کشور را کسب کردند

جودوکاران خوزستان در پایان مسابقات قهرمانی کشور عنوان چهارم را کسب کردند.

خبرگزاری فارس: جودوکاران خوزستان عنوان چهارم کشور را کسب کردند 

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، رقابت‌های جودو قهرمانی کشور با معرفی نفرات و تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

این دوره از رقابت‌ها که سی و هشتمین دوره این رقابت‌ها بود از روز اول آبان‌ماه به میزبانی تهران برگزار شد.

تیم خوزستان نیز در این رقابت‌ها با هفت جودوکار حضور یافته بود که در وزن‌های مختلف به رقابت با حریفان خود پرداختند.

در پایان این مسابقات که با حضور جودوکارانی از سراسر کشور برگزار شد جودکاران خوزستانی دو مدال را کسب کردند.

در وزن 66 کیلوگرم مختار خودرنگ موفق شد با شکست همه رقیبان خود به نشان طلای کشور دست یابد.

همچنین در 60 کیلوگرم نیز ناصر ناصری‌پور با قبول شکست در دیدار پایانی به نشان نقره رسید.

به این ترتیب تیم جودو خوزستان با یک مدال طلا و یک نقره در جایگاه چهارم رده‌بندی تیمی این رقابت‌ها جای گرفت.

 

 

لیگ برتر فوتبال؛ فولاد همچنان ناکام در برابر مدعیان
زنگ خطر برای گلادیاتورهای فولادین خوزستان

در هفته چهاردهم لیگ برتر فولاد با قبول شکست در برابر استقلال همچنان در برابر مدعیان ناکام ماند.

خبرگزاری فارس: زنگ خطر برای گلادیاتورهای فولادین خوزستان
گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس به واسطه برگزاری مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی از روز پنج‌شنبه آغاز روز جمعه پیگیری و فردا به پایان خواهد رسید.

در این هفته از رقابت‌ها که بعضاً با نتایج دور از ذهنی همچون شکست خانگی سپاهان در برابر ملوان و البته پیروزی پرگل و پنج بر یک داماش در برابر ذوب‌آهن همراه بود، حساس‌ترین بازی را تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان برگزار کردند.

این دیدار تقابل قهرمان فصل قبل رقابت‌ها با صدرنشین هفته‌های اخیر لیگ برتر بود و به نوعی یکی از فینال‌های لیگ نیز محسوب می‌شد.

حساسیت این دیدار به حدی بود که سرمربیان دو تیم از تعابیری همچون فینال زودهنگام لیگ برتر و استارت برای قهرمانی از آن یاد کردند.

*فولاد در اندیشه ماندن در صدر جدول

سرخ‌پوشان اهوازی در این فصل با ارائه بازی‌های مناسب و کسب نتایج بسیار خوب تیمی فراتر از انتظار نشان داده و چند هفته‌ای است صدر جدول را در احاطه خود در آورده است.

شاگردان حسین فرکی که ترکیبی از جوانان با استعداد و عمدتاً بومی خوزستان را تشکیل می‌دهند فارغ از هیاهو و جنجال‌ها تنها در اندیشه رسیدن به هدف خود هستند.

نتایج فولادی‌ها در این فصل موجب شده است تا بسیاری از هواداران این تیم و حتی کارشناسان این تیم را مدعی شماره یک کسب عنوان قهرمانی می‌دانند و در نتیجه سرخ‌پوشان اهوازی برای دست‌یابی به این هدف سخت در تلاشند.

شاگردان حسین فرکی اما با وجود نتایج خوب خود در این فصل یک نقطه ضعف بزرگ را داشته و آن عدم نتیجه‌گیری در برابر تیم‌های مدعی است.

فولادی‌ها تا پیش از دیدار با استقلال تهران در برابر چهار تیم مدعی پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی و نفت تهران تنها یک امتیاز را کسب و امتیازات مهمی را از دست داده است.

با این وجود این تیم در اندیشه کسب نتیجه در دیدار برابر استقلال بود تا هم طلسم ناکامی خود در برابر مدعیان را بشکند و هم تا حدود زیادی خیال خود را از  کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل راحت کند.

*استقلال درصدد خروج از بحران

در سوی دیگر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر قرار داشت که در هفته‌های اخیر نتایج مطلوبی را کسب نکرده است.

استقلال پس از شروع بسیار خوب خود در لیگ برتر و قرار گرفتن در جمع سه تیم اول جدول رده‌بندی رقابت‌ها با آغاز دیدارهای خود در لیگ قهرمانان آسیا کمی از لیگ برتر فاصله گرفت.

شاگردان قلعه‌نویی در هفت دیدار اخیر خود در لیگ تنها یک برد را کسب کرده بودند و این بدترین نتیجه قلعه‌نویی در زمان حضورش در جمع آبی‌پوشان بود.

آبی‌های پایتخت پس از 37 روز هفته گذشته به لیگ برتر بازگشتند و در حالی که تا دقیقه 88 از نفت تهران پیش بودند با گل دقایق پایانی که اتفاقاً از زیباترین گل‌های لیگ برتر بود به تساوی رضایت دادند.

استقلالی‌ها با این تساوی همچنان روی نوار ناکامی ماندند و تا حدودی امیر قلعه‌نویی و شاگردانش در بحران عدم نتیجه‌گیری قرار بگیرند.

به همین جهت نیز آبی‌پوشان در دیدار خانگی هفته چهاردهم خود در برابر صدرنشین تنها به کسب پیروزی می‌اندیشند.

بر این اساس قلعه‌نویی از این دیدار به عنوان استارت قهرمانی یاد کرده بود که می‌تواند تاثیر مهمی در رسیدن این تیم به قهرمانی این فصل دارد.

استقلال تهران در این دیدار که در برابر دیدگان تماشاگران خود بازی می‌کرد به هیچ وجه نمی‌خواست امتیازی را از دست بدهد.

بازی دو تیم نیز با برتری نسبی آبی‌پوشان در دقایق ابتدایی آغاز شد و بازیکنان فولاد نیز نتوانستند بازی همیشگی خود را انجام دهند.

سرانجام روی اشتباه مدافع فولاد خوزستان استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد تا جواد نکونام گل اول را برای میزبان به ثمر برساند.

در ادامه فولادی‌ها بازی برابری را مقابل استقلال به نمایش گذاشتند و چند موقعیت را روی دروازه حریف ایجاد کردند که با بدشناسی از دست رفت.

در حالی که همه در انتظار شنیدن ست پایان نیمه اول بازی بودند استقلال روی یک ضربه ایستگاهی و با شوت مهارنشدنی آندو تیموریان به گل دوم رسید تا با خیالی راحت به رختکن برود.

نیمه دوم این دیدار نیمه فولادی‌ها بود چراکه سرخ‌پوشان اهوازی در این نیمه برتری محسوسی را در برابر حریف خود داشتند.

فولادی‌ها در این نیمه با ارائه یک بازی هماهنگ جریان بازی را در اختیار داشتند و موقعیت‌هایی را ایجاد کردند.

با این وجود فولادی‌ها در رسیدن به دروازه استقلال ناکام ماندند و عملکرد مناسب خط دفاعی این تیم مانع گلزنی فولاد شد تا بازی با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال تهران به پایان برسد.

فولاد خوزستان با وجود ارائه یک بازی قابل قبول مغلوب شدند تا همچنان در برابر مدعیان ناکام باشند.

این تیم با قبول این شکست تا حدودی زنگ خطر را شنید و موقعیت این تیم در صدر جدول نیز تهدید شد.

شاگردان حسین فرکی که با 26 امتیاز در رده نخست جدول قرار دارند در صورت پیروزی پرسپولیس در برابر راه‌آهن در بازی فردا موقعیت خود را از صدر از دست خواهند داد.

فولاد در هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر در خانه میزبان گسترش فولاد تبریز خواهد بود که این دیدار روز 12 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

در سوی دیگر نیز استقلال با این برد هم به ناکامی‌های خود در لیگ برتر پایان داد و هم توانست خود را تا حدودی از بحران خارج و در جمع مدعیان باقی بماند.

آبی‌پوشان پایتخت هم‌اکنون با سه بازی کم‌تر و 19 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و در صورتی که بتواند سه بازی عقب افتاده خود را با برد پشت‌سر بگذارد یکه‌تاز لیگ برتر خواهد شد.

استقلال روز سه‌شنبه یکی از دیدارهای عقب افتاده خود را انجام و در خانه در برابر مس انتهای جدولی به میدان می‌رود.

===========

گزارش امید زباری

 

 

با موفقیت خوزستانی‌ها حاصل شد
کسب رتبه سوم مسابقات ملی انجمن بتن ایران توسط دانشگاه آزاد ایذه

عضو تیم شرکت کننده در مسابقات ملی انجمن بتن ایران گفت: تیم دانشگاه آزاد واحد ایذه در مسابقات ملی انجمن بتن ایران رتبه سوم را کسب کرد.

خبرگزاری فارس: کسب رتبه سوم مسابقات ملی انجمن بتن ایران توسط دانشگاه آزاد ایذه 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدآرمان شیرمردی پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس خوزستان اظهار کرد: تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه توانست با شرکت در یازدهمین دوره از مسابقات ملی انجمن بتن ایران به رتبه سوم در مسابقه تیر سبک خمشی دست یابد.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات 28 دانشگاه از سطح کشور حضور داشته‌اند که تقریباً 90 درصد از شرکت‌کنندگان آن از دانشگاه‌های دولتی بوده و تنها چهار واحد دانشگاهی آزاد شرکت داشتند که دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه در این مسابقات که از کیفیت بالایی برخوردار بوده است حضور داشتند.

عضو تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه با بیان اینکه اعضای تیم تیر سبک خمشی دانشگاه آزاد ایذه را پنج نفر بیان کرد و گفت: این اعضا شامل خسرو خیری‌زاده (استاد راهنما)، سیدآرمان شیرمردی (سرپرست تیم)، ابوتراب رفیعی، صمد طهماسبی، حبیب الله قاسمی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ساختمان‌سازی‌هایی که در سطح دنیا انجام می‌شود از بتن سبک سازه‌ای استفاده می‌شود، تصریح کرد: هر قدر این سازه سبک‌تر باشد، در برابر زلزله ایمن‌تر بوده و هزینه‌ها نیز به‌‌‌ همان نسبت کاهش می‌یابد.

شیرمردی اضافه کرد: بتن تکنولوژی است که با توجه به کارایی در ساخت و سازهای عظیم به کار می‌رود و در مقابل وزن زیاد ساختمان، اثرات مخرب زلزله و دیگر شرایط محیطی مقاوم است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات دانشجویان و نخبگان علمی عمران به ارائه طرح‌های نو که کمک کننده زمینه توسعه و پیشرفت این شاخه از بتن و ساخت و سازهای بتن است، پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد