سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

 

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس:
جلسه مشترک نمایندگان با مقتدایی / آقایان مشخص کنند اهواز چند پل نیاز دارد 

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس از برگزاری جلسه مشترک مجمع نمایندگان با مقتدایی، استاندار جدید خوزستان خبر داد و گفت: سعی ما بر این است که این جلسه در روز شنبه آینده برگزار شود.

 سیدشریف حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز ضمن حمایت از انتصاب استاندار جدید خوزستان درخصوص موضع مجمع نمایندگان استان خوزستان، اظهار کرد: مقتدایی در میان گزینه‌های مجمع نمایندگان مجلس خوزستان قرار داشت و این مجمع انتصاب جدید استاندار خوزستان را به فال نیک می‌گیرد و حمایت خود را از وی اعلام می‌کند.

وی به سوابق و کارنامه اجرایی استاندار جدید اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه مقتدایی از تجربه و کارآمدی لازم برای در اختیار گرفتن مدیریت ارشد در استان را دارد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی به ارتباطات نزدیک استاندار جدید استان با وزرا و دولتمردان تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: سایر مجموعه‌های مختلف و علما و نخبگان می‌بایست استاندار را در انجام این رسالت خطیر یاری کنند.

وی اضافه کرد: استاندار جدید خوزستان این پتانسیل را دارد که تمامی صاحبنظران و کار‌شناسان و افراد ذی‌نفوذ در استان خوزستان را در جهت هماهنگی و تعامل بیشتر با دولت در خدمت بگیرد.

حسینی عنوان کرد: باید تلاش شود که دوران مدیریت مقتدایی در استان به دوران شکوفایی و توسعه متوازن تبدیل شود.

وی به اولویت‌های استان اشاره کرد و گفت: اشتغال جوانان، آب شرب استان و مقابله با پدیده ریزگرد‌ها باید در اولویت کاری استاندار جدید خوزستان قرار گیرد.

این نماینده مجلس به برگزاری جلسه مشترک نمایندگان مجلس خوزستان با مقتدایی اشاره کرد و گفت: سعی ما بر این است که این جلسه در روز شنبه آینده برگزار شود.

وی به مسئله انتقال آب کارون اشاره کرد و گفت: استان‌های همجوار خوزستان در این زمینه مشغول برنامه ریزی جامعی برای انتقال آب کارون هستند که لازم است استاندار جدید خوزستان بدون هیچگونه انفعالی در راستای جلوگیری از انتقال آب کارون برنامه‌ریزی و تلاش مضاعفی را به عمل آورد.

حسینی به ازدیاد بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: 75 هزار نیروی شاغل غیربومی در استان وجود دارد که این آمار بیانگر فاجعه‌ای خطرناکی است که می‌تواند پیامدهای بسیار ناگواری برای استان بدنبال داشته باشد.

وی در این خصوص اضافه کرد: باید ضمن توقف رشد مدیران غیربومی و پروازی در استان از ظرفیت‌ها و نیروهای جوان تحصیلکرده و باانگیزه در این زمینه بهره جست، چرا باید در استان خوزستان باوجود منابع سرشار انرژی و کشاورزی جوانان بیکاری داشته باشد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس ادامه داد: گردوغبار و ریزگرد‌ها چند سالی است زندگی مردم را دچار اخلال کرده است که در این زمینه باید با پای کار آوردن وزراتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط راهکارهای موثری در مقابله با این پدیده زیست محیطی مخرب به مقابله برخاست.

وی به تبعات وجود این پدیده اشاره کرد و گفت: با رایزنی مجمع نمایندگان استان خوزستان، مجلس شورای اسلامی طرح اختصاص بودجه برای مقابله با ریزگرد‌ها را به تصویب رساند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمات دولت باید برای مردم استان محسوس و ملموس باشد، عنوان کرد: مردم حاشیه نشین در شرایط نامساعد زندگی به سر می‌برند و باید در این زمینه خدمات شهری و روستایی را ارتقا داد.

وی خاطرنشان کرد: آقایان مسئول مشخص کنند اهواز چندتا پل نیاز دارد؟! در حالیکه مناطق حاشیه اهواز از نبود آسفالت معمولی خیابان‌ها رنج می‌برند.

حسینی به اولویت‌های کاری شهر اهواز اشاره و اظهار کرد: بهره برداری از قطار شهری باید در الویت قرار گیرد تا حمل و نقل شهری ارتقا یابد.

وی تأکید کرد: مردم از وعده و قول خسته شده‌اند و زمان عمل مسئولان فرارسیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص ارزیابی از عملکرد استاندار سابق خوزستان، گفت: حجازی از مدیران توانمند و باتجربه کشور است، او هر چه در توان داشت برای توسعه و رفع مشکلات استان بکار گرفت.

وی به عملکرد شورای شهر اهواز اشاره و تصریح کرد: باید به منتخبین شورای شهر اهواز برای عمل به وعده‌های که در زمان تبلیغات به شهروندان دادند زمان لازم را داد.

حسینی در این خصوص اضافه کرد: با اتمام شش ماه از فعالیت شورای چهارم می‌توان سمت و سوی عملکرد آن را مورد ارزیابی و واکاوی قرار داد، ضمن اینکه هنوز شهردار منتخب اهواز کار خود را آغاز نکرده است و قضاوت در این زمینه زودهنگام به نظر می‌رسد.. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد