سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بررسی یک مشکل اجتماعی

 

پژوهش‌ها نشان داده است که آثار سوء ناشی از مصرف مواد صنعتی و شیمیایی به مراتب بالاتر از آثار مواد مخدر طبیعی بوده و بروز خسارت‌های شدید روانی در ابعاد مختلف را به دنبال خواهد داشت.

جانشین ستاد مبارزه با موادمخدر خراسان شمالی از افزایش گرایش جوانان به موادمخدر شیمیایی در استان و کشور خبر داد. سرهنگ محمدرضا یزدان پناه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علل گرایش این افراد به این مواد اظهارداشت: عده‌ای از جوانان به علت عدم اطلاع از مضرات و پیامدهای مواد صنعتی و شیمیایی و نادیده گرفتن عوارض آن دچار باورهای غلط شده به طوریکه تصور می‌کنند مصرف تفریحی و تجربه مصرف آنها سبب کسب لذت، تفریح و خوشگذرانی می شود و سبب اعتیاد نخواهد شد. وی ادامه داد: غافل از اینکه بسیاری از معتادان مصرف کننده مواد صنعتی با همین انگیزه اقدام به مصرف نموده و یکبار مصرف سبب ایجاد تمایل و احساس مثبت برای ادامه مصرف در آنان شده که موجبات وابستگی روانی به این‌گونه مواد را در آنان فراهم کرده است. یزدان پناه اظهار داشت: پژوهش‌ها نشان داده است که آثار سوء ناشی از مصرف مواد صنعتی و شیمیایی به مراتب بالاتر از آثار مواد مخدر طبیعی بوده و بروز خسارت‌های شدید روانی در ابعاد مختلف را به دنبال خواهد داشت. وی بیان کرد: باید باور داشت که مصرف مواد صنعتی سبب ایجاد توهم در ذهن و بروز لطمه به سیستم اعصاب مرکزی مغز خواهد شد، بنابراین بیمار مغزی نمی‌تواند با احساس شعف روبرو شود. این مقام مسوول تصریح کرد: نتایج بررسی‌ها نشان می دهد که در دراز مدت همزمان با وابستگی روانی به مواد صنعتی، کاهش میل جنسی در مصرف کننده را به دنبال داشته و سبب تضعیف قوای جنسی خواهد شد. وی گفت: مصرف این‌گونه مواد و بروز وابستگی‌های روحی و روانی برای مصارف مجدد، سبب روان پریشی و آشفتگی‌های ذهنی در مصرف کننده می شود.

وی با بیان اینکه TDR بزرگترین شرکت صنعت دخانیات در منطقه جنوب شرقی اروپا و جمهوری‌های یوگسلاوی سابق محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر تولید این شرکت 10 میلیارد نخ در سال بوده و با مقداری سرمایه‌گذاری نه چندان زیاد میزان تولید قابل افزایش به 15 میلیارد نخ نیز است.

مدیرعامل شرکت TDR کرواسی از توسعه سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در ایران خبر داد و گفت: ایران از نظر پتانسیل بزرگترین بازار سیگار منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

ماتو زادرو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایران یکی از بزرگترین بازارهای دخانیات در جهان است، گفت: با توجه به کوچک بودن کشور کرواسی بازار ایران می‌تواند بازار بسیار بزرگی برای صنعت دخانیات کرواسی محسوب شود و به همین دلیل تصمیم برای سرمایه‌گذاری در ایران گرفتیم.

وی افزود: ما به بازار ایران به عنوان یک بازار سودآور موقت نگاه نمی‌کنیم بلکه هدف ما در ایران بلندمدت و سود درازمدت با حفظ منافع مشترک است.

او با اشاره به اینکه در فاز نخست برند رونهیل TDR در مجتمع دخانیات مازندران به تولید رسیده است، گفت: در صورت موفقیت این برند به تولید برندهای دیگرمان نیز اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه TDR بزرگترین شرکت صنعت دخانیات در منطقه جنوب شرقی اروپا و جمهوری‌های یوگسلاوی سابق محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر تولید این شرکت 10 میلیارد نخ در سال بوده و با مقداری سرمایه‌گذاری نه چندان زیاد میزان تولید قابل افزایش به 15 میلیارد نخ نیز است.

مدیرعامل شرکت TDR کرواسی با مثبت ارزیابی کردن چشم‌انداز همکاری‌های بین ایران و کرواسی عنوان کرد:‌ دو کشور می‌توانند علاوه بر صنعت دخانیات در حوزه‌هایی مانند ساختمان‌سازی،‌ توریسم، کشتی‌سازی و ... نیز با یکدیگر همکاری کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا سیگارهای کرواسی با ذائقه مصرف‌کنندگان ایرانی هم همخوانی دارد؟ گفت: اولین تحقیقات ما نشان داد که مصرف‌کنندگان ایرانی سیگار کرواسی پذیرفته‌اند اما با گذشت زمان تلاش می‌کنیم محصولاتمان را هماهنگ‌تر با ذائقه ایرانیان تولید کنیم.

زادرو در پاسخ به سوال دیگری که آیا تحریم‌ها مشکلی برای سرمایه‌گذاری‌های کرواسی در صنعت دخانیات ایجاد نکرده است؟ گفت: ما در زمینه‌ای که شامل تحریم نمی شود فعالیت می‌کنیم و از این بابت مشکلی برای ما به وجود نیامده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد