سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده و هشدار دهنده

 

بحرانی جدید در کشاورزی؛
ورود کودهای شیمیایی غیراستاندارد به بازار
اقتصادی  11:35:59 1392/06/19
926-10974-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رئیس انجمن برنجکاران خوزستانی گفت: کودهای شیمیایی جدید بدون هیچ علامت استاندارد و برند تولید وارد بازار شد که بحرانی جدید برای بخش کشاورزی خوزستان ایجاد کرده است.

محمد سواری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌خوزستان، عنوان‌کرد: به دلیل این‌که وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان کودی تخصیص نداد این تولیدکنندگان به بازار آزاد پناه برده و کودهای غیراستاندارد را خریداری و در مزارع خود استفاده کردند.

وی ادامه‌داد: کشاورزان از 50 کیلو تا 500 کیلو در کشت خود از این کودها استفاده کرده اما هیچ نتیجه‌ای نداده است و اکنون دچار نگرانی از کاهش عملکرد تولید شده‌اند.

رئیس انجمن برنجکاران خوزستان با بیان این‌که کلاه سر کشاورزان رفته است و متضرر شده‌اند بیان‌کرد: نمونه‌ای از کودهای غیراستاندارد را به مرکز تحقیقات کشاورزی استان فرستادیم اما این مرکز زیر بار نمی‌رود و حاضر به آزمایش این نمونه نیست.

سواری اظهارداشت: اکثر کشاورزان سواد سطح پایینی دارند و قادر به شناسایی نهاده‌های استاندارد از غیراستاندارد نیستند. سپس این وظیفه مرکز تحقیقات کشاورزی و جهاد کشاورزی است که بر روند کشت محصولات کشاورزان از آغاز کاشت تا برداشت نظارت کند.

وی تصریح‌کرد: متاسفانه بحران جدید برای کشاورز پیش‌آمده و سازمان‌های متولی هیچ‌گونه همکاری در این جهت نمی‌کنند.

رئیس انجمن برنجکاران خوزستان خاطرنشان‌کرد: سالانه مهندسین ناظر جهاد کشاورزی از مراحل کاشت تا برداشت نظارت می‌کردند اما متأسفانه امسال هیچ مهندس ناظری سر زمین‌های کشاورزی حضور نیافت و کشاورز به حال خود رها شد و بدون هیچ‌گونه دانش و آگاهی اقدام به کشت کرد.

سواری یادآورشد: برخلاف اظهاراتی که متولیان بخش کشاورزی دارند متأسفانه هیچ‌گونه کار ترویجی کشاورزی در خوزستان انجام نمی‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد