سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی،اقتصادی و تحلیل متنوع

  

با انتشار این خبر که کمیته سیاست خارجی سنای امریکا از حمله نظامی آمریکا به سوریه حمایت کرده است،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به آمریکا هشدار داد که از حمله یکجانبه به سوریه خودداری کند و افزود که روسیه همه قراردادهای نظامی خود با بشار اسد را همچنان معتبر می داند.
کد خبر: ۳۴۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
ولادمیر پوتین به آمریکا هشدار داد
با انتشار این خبر که کمیته سیاست خارجی سنای امریکا از حمله نظامی آمریکا به سوریه حمایت کرده است،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به آمریکا هشدار داد که از حمله یکجانبه به سوریه خودداری کند و افزود که روسیه همه قراردادهای نظامی خود با بشار اسد را همچنان معتبر می داند.

به گزارش «تابناک»، رئیس جمهور روسیه افزود که تا کنون هیچ دلیلی که نشان دهد سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است وجود ندارد.

در همین حال بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری گفت: همانطور که بارها گفته‌ام شورای امنیت در قبال حفظ صلح و امنیت بین‌المللی مسئول است. استفاده از زور تنها زمانی قانونی است که بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل برای دفاع از خود باشد و یا زمانی که شورای امنیت چنین اقدامی را تایید کند.دبیرکل سازمان ملل همچنین هشدار داد که یک حمله نظامی علیه سوریه باعث ناآرامی و کشتار بیشتر در بحران سوریه می‌شود که تاکنون جان بیش از 100 هزار تن را گرفته است.

بان کی مون افزود: من به این بحث و جدل‌ها برای انجام اقدامی به منظور جلوگیری از استفاده آتی سلاح‌های شیمیایی توجه دارم اما به طور همزمان ما باید پیامدهای اقدامات تنبیهی را نیز در نظر بگیریم تا از کشتارهای بیشتر جلوگیری کرده و راه دستیابی به یک راه حل سیاسی برای حل این بحران را تسهیل کنیم.

وی هیچ گروهی را عامل حملات شیمیایی گزارش شده اخیر در حومه دمشق معرفی نکرد و گفت: اگر استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط هر فردی و تحت هر شرایطی تایید شود، نقض جدی قانون بین‌المللی و یک جنایت جنگی وحشتناک خواهد بود.بان کی مون ادامه داد: این اتهامات اخیر توسط هر منبعی که ذکر شده باشد، زنگ خطری برای جامعه بین‌الملل است. تحقیقات کنونی کارشناسان سازمان ملل در امور تسلیحات شیمیایی منحصرا قرار است حقایق را به صورت کاملا بی‌طرفانه و عادلانه منتشر کند.
 
 
 
کد خبر: ۳۴۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
همه مقامات آمریکایی می‌گویند که تجاوز نظامی به سوریه، حمله‌ای محدود به منظور ادب کردن سوریه است اما روند تحولات نشان می‌دهد که اهداف آمریکا به مراتب بزرگتر از آن چیزی است که تاکنون رسانه‌ای شده است.

به گزارش ایسنا از لبنان، اوباما در اقدامی عجیب و تحت عنوان کهنه شده‌ای به نام "تصمیم گیری استراتژیک در سایه حاکمیت دموکراسی در آمریکا" حمله نظامی را به تاخیر انداخت تا کنگره نیز در این اراده جنگی با باراک حسین اوباما همراه شود.

اما نقل و انتقال‌های نظامی ناوگان‌های آمریکا، آرایش نظامی رژیم صهیونیستی، آماده باش و دخالت قطعی ترکیه و سعودی در حمله به سوریه، موج فراخوانی مجموعه‌های مسلح در داخل سوریه در کنار پمپاژ گسترده انواع و اقسام سلاح و ادوات نظامی از طریق ترکیه به سوریه و تجهیز ارتشی جدید از مجموعه‌های مسلح ضد نظام در اردن از سوی سعودی و فعل و انفعالات نظامی گروه‌ها و مجموعه‌های مخالف حزب‌الله در لبنان همه و همه نشان می‌دهد که بر خلاف آنچه که اوباما می‌گوید نه جنگی محدود بلکه جنگی بزرگ در راه است تا ضمن یکسره کردن تکلیف نظام سوریه تغییرات اساسی در منطقه خاورمیانه ایجاد شود که دنباله همان نظریه خاورمیانه جدید است، خاورمیانه‌ای که نیروهای مقاومت در آن جایی ندارند و دکترین آمریکا مبنی بر حفظ امنیت اسرائیل به کرسی می‌نشیند. اگرچه ممکن است واکنش‌های غیر منتظره نظامی نیروهای سوریه و نیروهای هم پیمان او در منطقه این نظریه را همچون تلاش‌های سال 2006 در جنگ سی و سه روزه بر هم بزند اما دولت آمریکا با همین هدف و دکترین برنامه نظامی خود در حمله و تجاوز نظامی به سوریه تنظیم خواهد کرد.

محمد حسنین هیکل، چهره سرشناس مصری در همین خصوص مطلبی نوشته است که بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به جنجال آمریکایی در‌خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه می‌نویسد: تاکنون بیش از صدهزار نفر در سوریه که بیشتر آنها از غیرنظامیان هستند کشته شده‌اند پس چرا تا پیش از آن این عاطفه شیطانی حرکتی نکرد؟ در جواب این سوال، جواب از قصد حقیقی برای تجاوزی بزرگ نهفته است که کل منطقه را هدف گرفته است.

حسنین هیکل سپس با تشریح پیروزی‌های ارتش سوریه در مناطق دیگر سوریه به عملیات نظامی سپر پایتخت که توسط ارتش سوریه به شکل کاملا مخفی طراحی و با موفقیت در دمشق آغاز شد، اشاره می‌کند و سپس به سناریوی به کارگیری سلاح شیمایی در اطراف دمشق می پردازد و می‌نویسد: نیروهای بندر بن سلطان (رئیس تشکیلات امنیتی سعودی) و عروسک‌های آمریکا در حال فروپاشی بودند، پس می‌بایستی شاهد این سناریو می‌بودیم: بمباران شیمیایی که قربانیان آن کودکان و زنان بودند و متهم اصلی نظام در موضع قدرتی است که جز با به کارگیری این سناریو هیچ چیزی او را به کنج نمی‌برد پس طبل‌های جنگ با هدف ادب کردن نظام سوریه به صدا درآمد اما حق این است که تجاوز نظامی مورد نظر برای دگرگونی موازنه‌ها برای بازگرداندن توازنی است که نتیجه آن زنده کردن ژنو 2 است، اما هدف از همه آنها حزب‌الله (مقاومت) است.

حسنین هیکل سپس تاکید می کند که وقوع جنگ حتمی است گرچه زمان دقیق آن معلوم نیست که آن را امری طبیعی می‌داند و در همین رابطه ادامه می‌دهد: (از سوی آمریکا) به محور مقاومت نمی‌توان اعلام کرد که چه زمانی جنگ آغاز می‌شود زیرا محور مقاومت قوی است، بسیار هم قوی است، به گونه‌ای که جنگ علیه مقاومت نیازمند پیش دستی، نیرنگ، بسیج همه ارتش‌ها، ریختن آتش سنگین و از همه آنها مهمتر پیش روی مجموعه‌های مسلح (داخل سوریه) به شکل زمینی است که به نیابت از ارتش‌های آمریکا و غرب می‌جنگند چه آن که آنها (آمریکا و غرب) به خوبی معنای سخن (قاسم) سلیمانی را فهمیده‌اند که هر سرباز آمریکایی را دعوت کرده که به همراه خود تابوتشان را نیز بیاورند.

از نظر حسنین هیکل نیروهای متجاوز نیاز به وقت دارند تا آرایش نظامی و تهاجمی خود را شکل دهند؛ از سویی دیگر اداره کنندگان جنگ نیاز به تغییر افکار عمومی دارند که از قضا در تصمیمات آنها هیچگونه نقشی هم ندارد بلکه نقطه استراتژیک برای آنها تمرکز نیروها به شکل دقیق و صحیح است.

هیکل می‌نویسد: در این هنگام ساعت صفر آغاز می‌شود، حمله بزرگ با شلیک و سقوط صدها موشک دوربرد بر فرودگاه‌ها، پایگاه‌ها و پادگان‌ها، زاغه مهمات و انبارهای سلاح‌های استراتژیک ارتش سوریه آغاز می‌شود و بعید نیست شخص رئیس جمهور سوریه بشار الاسد نیز هدف قرار بگیرد. این هجوم هماهنگ با پیش روی چهل هزار نیروی مسلح از اردن است که به خوبی توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده‌اند تا از راه درعا به سوی دمشق پیشروی کنند و همین وضعیت از ترکیه به سوی حلب، ادلب و چه بسا لاذقیه تا کوه‌های علویون صورت می‌گیرد.

حسنین هیکل سپس نگاه خود را متوجه تحولات داخلی لبنان می‌کند و می‌نویسد: در لبنان حدود هزار جنگجو در عرسال (شرق لبنان در مرزهای مشترک با سوریه) و پنح هزار نفر در اردوگاه عین الحلوه و دیگر اردوگاه‌های فلسطینی تدارک دیده شده‌اند(تا هم زمان وارد معرکه شوند) و البته نباید در این قدکشی نظامی آمریکایی فرزند نامشروع یعنی اسرائیل را از یاد ببریم که بار دیگر با تجربه زخم‌های جنگ (سی و سه روزه) 2006 وارد می‌شود اما این بار با امید به اجرای آرزوی تاریخی در کنار کمک و حمایت همه جانبه غرب و مجموعه‌های مسلح تکفیری وارد کارزار می‌شود و از همین رو است که می‌توانیم نبرد در پیش رو را معرکه احزاب (جنگ احزاب) بنامیم؛ اگر درست باشد که بگوییم دولت‌ها امروز همان احزاب هستند.

حسنین هیکل در پایان می‌نویسد: من هرگز از احتمالات و سناریوها سخن نمی‌گویم بلکه همچنان که گفتم فقط یک سناریو(در تجاوز نظامی آمریکا به سوریه) وجود دارد و هرگز نه جنگ محدود است و نه گسترده بلکه جنگی است که با یک موشک آغاز و به کمتر از تغییر خاورمیانه پایان نمی‌یابد؛ اگر نگوییم که کل نظام جهانی را دگرگون می‌کند.

 

وزیر نفت: یارانه نفتی به حساب مردم واریز می شود/ نفت ایران بالای 100 دلار است

وزیر نفت با اشاره به سهم 2500 میلیارد تومانی وزارت نفت در تامین یارانه نقدی ماهانه مردم، بهای هر بشکه نفت خام صادراتی ایران را بیش از 100 دلار عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید نفت ایران به 4.5 میلیون بشکه در روز در دو فاز افزایش می یابد.

به گزارش مهر، بیژن نامدار زنگنه با اشاره به جلسات مشترک وزارت نفت و هیات دولت برای تامین یارانه نقدی شهریور ماه، گفت: روز گذشته مذاکراتی برای تامین یارانه نقدی شهریور ماه انجام و مقرر شد وزارت نفت زودتر از موعد مقرر سهم ماهانه خود را به خزانه واریز کند.

وزیر نفت با اعلام اینکه وزارت نفت نقش تعیین کننده ای در تامین یارانه نقدی ماهانه مردم ایفا می کند، تصریح کرد: از این رو به طور متوسط ماهانه سهم وزارت نفت در تامین یارانه نقدی حدود 2500 میلیارد تومان است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با یادآوری اینکه برای تامین یارانه نقدی شهریور ماه مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: وزارت نفت هم تا چند روز آینده سهم خود را به حساب دولت واریز خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به صادرات نفت ایران با قیمت نزدیک به 100 دلار بیان کرد: باید بدانیم قیمت بالای نفت در کوتاه‌مدت برای سیاسیون کشور جذاب است، اما در بلند مدت باعث تهدید می‌شود، چرا که رقبای ما با قیمت‌های بالا وارد می‌شوند.

وزیر نفت از افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به عنوان یکی از برنامه های کوتاه مدت خود یاد کرد و افزود: با مجموعه اقدامات انجام شده پیش بینی می شود به زودی ظرفیت تولید نفت را به صورت پایدار به 4 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

زنگنه با بیان اینکه در فاز دوم، این ظرفیت به 4.5 میلیون بشکه افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تولید نفت منجر به افزایش قدرت چانه زنی ایران در سطح بازارهای جهانی نفت و اوپک خواهد شد.
 
 
 

هلاکت قاتل شهید صیاد شیرازی + عکس

زهره قائمی که مسئول ترور سپهبد صیاد شیرازی بوده است در درگیری‌های اخیر پادگان اشرف کشته شده است.

جام جم در این باره نوشت: با گذشت سه روز از درگیری‌های پادگان اشرف، رسانه‌ها جزئیات بیشتری از نفرات به هلاکت رسیده سازمان منافقین در این اردوگاه را منتشر می‌کنند.

زهره قائمی را که در سال 1378 مسئولیت عملیات ترور سپهبد شهید علی صیاد شیرازی را برعهده داشت یکی از منافقین به هلاکت رسیده در درگیری اخیر اردوگاه اشرف عنوان کرد. قائمی جزو محافظان مسعود رجوی و معاون مریم قجر عضدانلو(رجوی) بود که در شورای مرکزی این گروهک تروریستی نیز حضور داشت.


بر اساس این گزارش، وی پس از مجروح شدن، طی یک درگیری در سال 2009 با هلی‌کوپتر به بیمارستان ارتش آمریکا در بغداد منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته بود. پس از استقرار منافقین در کمپ لیبرتی، وی به همراه تعدادی دیگر از اعضای فرقه رجوی در پادگان اشرف مستقر بود و مسئولیت این پادگان را برعهده داشت.

 

کری: کشورهای عربی اعلام کرده اند که هزینه جنگ را می پردازند؛ روسیه وارد جنگ نخواهد شد/هیگل: روس ها به حکومت اسد سلاح شیمیایی داده اند

کری گفت: کشورهای عربی گفته اند که "هزینه قابل توجهی " را متقبل خواهند شد و برخی از آنها تاکید کرده اند که خواستار حمله نظامی به سوریه بشکلی هستند که به کشورهای دیگر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره سوریه ادعا کرد که روسیه تسلیحات شیمایی در اختیار سوریه قرار داده است.

به گزارش سروس بین الملل انتخاب، وی گفت: هیچ شکی نیست که حکومت اسد سلاح شیمیایی داشته است.هگل اضافه کرد: روس ها، سوریه را از این لحاظ تامین می کنند. همچنین دیگران هم به آنها کمک می کند.جان کری وزیر خارجه آمریکا در این جلسه گفت که روسیه به خاطر سوریه وارد جنگ نخواهد شد.
وی افزود: حتی اگر پارلمان پریتانیا از حمله به سوریه حمایت کرده بود هم اوباما از کنگره کسب اجازه می کرد.
کری اضافه کرد: حمله به سوریه با هدف تغییر حکومت نیست بکله عملیات یمحدود برای تنبیه اسد است.
وزیر خارجه آمریکا گفت: کشورهای عربی اعلام آمادگی کرده اند که هزینه مداخله نظامی آمریکا در سوریه را بپردازند و همراهی کنند.
وی افزود: کشورهای عربی گفته اند  که "هزینه قابل توجهی " را متقبل خواهند شد و برخی از آنها تاکید کرده اند که خواستار حمله نظامی به سوریه بشکلی هستند که به کشورهای دیگر شد.جان کری افزود که البته آمریکا درصدد چنین حمله نظامی نیست.
 

 
جزئیات جلسه 'ابو محمد الجولانی' سرکرده 'جبهة النصرة' شام با عناصر اطلاعاتی آمریکا و عربستان سعودی که به‌تازگی در پایتخت اردن برگزار شده بود، لو رفت.
گروه بین‌الملل مشرق – جزئیات جلسه 'ابو محمد الجولانی' سرکرده 'جبهة النصرة' شام با عناصر اطلاعاتی آمریکا و عربستان سعودی که به‌تازگی در پایتخت اردن برگزار شده بود، لو رفت.

پایگاه خبری "الحقیقه" فاش کرد: سرهنگ دوم "ماتیاس گالم" فرمانده اتریشی نیروهای یونیفل مستقر در جولان اخیراً در بازگشت به کشورش، از تشکیل نشستی با حضور "ابو محمد الجولانی" سرکرده گروهک تروریستی جبهة النصرة لأهل‌الشام و دو تن از افسران سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا ( CIA) و همچنین امیر "سلمان بن سلطان" شاهزاده سعودی خبر داد.

به گفته وی در این نشست که پایان هفته گذشته در خیابان "الکندی" در اردن برگزار شد حاضران درباره یک معامله تسلیحاتی با هدف آمادگی برای رویارویی با تحولات امنیتی و نظامی در چند روز آینده در تمام سوریه به طور کلی و جنوب این کشور به طور خاص، بحث و تبادل نظر کردند.

ماتیاس گالم کسی است که با افسران شورای نظامیان "درعا" به ریاست سرهنگ "احمد فهد النعمة" مُکنّی به ابو جاسم ارتباط داشت. وی که در قالب برنامه بازگشت دومین کاروان سربازان اتریشی که وین تصمیم گرفت پایان جولای گذشته آنها را برگرداند، جولان را ترک کرده، می‌گوید: از طریق سرهنگ "احمد النعمة" به اطلاعات مهمی دست یافته مبنی بر اینکه این نشست توسط کارشناسان آمریکایی برگزار شده و علاوه بر افراد مزبور، "سلمان بن سلطان" معاون وزیر دفاع سعودی و مسؤول اتاق عملیات سوریه در اردن به نیابت از برادرش بندر بن‌سلطان و نیز دو تن از معاونان "رابرت فورد" سفیر پیشین آمریکا در سوریه که مسؤولیت پرونده سوریه در وزارت خارجه آمریکا را برعهده دارد، در آن حضور داشته‌اند.


سلمان بن‌سلطان، برادر امیر بندر رئیس سازمان استخبارات عربستان سعودی

گالم در ادامه به نقل از سرهنگ النعمة ملقب به "آنتوان لحد درعا" می‌گوید: افسران اطلاعاتی آمریکا مانع از حضور من و دیگر عناصر اطلاعاتی اردن در نشست افسران آمریکایی با "ابومحمد الجولانی" و "سلمان بن سلطان" شدند. از دیگر گفته‌های این فرد به نقل از احمد النعمة این است که  یکی از افسران جدا شده از ارتش سوریه در شهرک "المسیفرة" سوار بر یک خودروی ضد گلوله متعلق به نیروهای اطلاعاتی اردن و در حالی که کاملاً صورت خود را پوشانده بود، الجولانی را در روستای "الطُره" اردن مقابل شهرک مرزی تل‌شهاب سوریه به من تحویل داد تا عازم هتل "فورسیزن" در عَمان شویم.

احمد النعمة می‌گوید: من نمی‌دانم که آیا عناصر اطلاعاتی اردن که در این مأموریت با من همکاری می‌کردند، می‌دانستند که او الجولانی است یا خیر؟ طرف سعودی تا قبل از آنکه الجولانی را به روستای الطُره در شمال اردن بازگردانم مانع از حضور من در این نشست دو ساعته شد و درواقع، افسر مذکور از همان ابتدا، مسؤول برقراری ارتباط با الجولانی در استان درعا بود.

یک منبع اردنی آگاه این اطلاعات را در اختیار "سامیه حدادین" خبرنگار "الحقیقه" در عَمان قرار داده و بیان می‌کند که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها پس از آنکه دریافتند افسر مذکور، عامل ارتباط با سرکرده گروهک تروریستی "النصرة" است، تصمیم گرفتند با وی دیدار کنند؛ که البته الجولانی نیز بی‌درنگ به این تصمیم جامه عمل پوشاند.

وی در خصوص نتایج این نشست نیز می‌گوید: در این نشست، یک معامله صورت گرفت و آن اینکه الجولانی که خود را "عدنان الحاج علی" (از اهالی غرب استان درعا) معرفی کرد، متعهد شد که القاعده عراق و شام به‌ویژه "جبهة النصرة" از این پس، وارد درگیری‌های دوطرفه با "ارتش آزاد" نشود و به همراه ارتش آزاد به مانند نبردهای استان‌های درعا، "القنیطره" و "ریف دمشق" با "ارتش سوریه" وارد نبرد ‌شود. در این میان، طرف سعودی نیز تعهد داد که در پوشش هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر و انجمن‌های خیریه وابسته به سلفی‌های عربستان، به حمایت مالی و لجستیک خود از "جبهة النصرة" ادامه دهد و سفارت این کشور در عَمان نیز با حمایت آمریکا، فرایند ارسال این کمک‌ها را تسهیل کند.
این افسر اتریشی که دو هفته پیش به فعالیت خود در یونیفل خاتمه داد در گفت‌وگو با الحقیقه از جزئیات یک موضوع عجیب دیگر پرده برداشت و آن اینکه اسرائیلی‌ها به همراه نیروهای اردنی در جنوب سوریه، نیروهای ارتش آزاد را وادار کردند تا در راستای دستیابی به اهداف مغرضانه‌شان، نیروهای یونیفل را بربایند و به سمت آنها شلیک کنند. در ادامه، سازمان‌های استخبارات اردن و جاسوسان رژیم صهیونیستی به ارتش آزاد دستور دادند به حوزه آبی رود "یرموک" و سرچشمه‌های آن وارد شده و هزاران بمب کارگذاشته توسط ارتش سوریه در امتداد مسیر آتش‌بس را پاک‌سازی کنند. از دیگر اقدامات ضروری که انجام آن مورد تأکید قرار گرفت باید به نقش "احمد المصری" نماینده "میشل کیلو" و "منبر دموکراتیک اردن" در خصوص ایجاد هماهنگی بین ارتش آزاد و عناصر اطلاعاتی اردن و اسرائیل اشاره کرد.

دولت اتریش در جولای گذشته تصمیم گرفت افسران و سربازان خود را که بالغ بر 400 نفر بودند از یونیفل خارج کند؛ دلیل این امر، هدف قرار گرفتن و ربوده‌شدن این نیروها توسط مخالفان سوریه و تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر عدم ارسال سلاح برای شورشیان بود. بدین‌ترتیب این کشور بعد از 40 سال نیروهای خود را از جولان بیرون کشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد