سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

۴۲۷۵ شورای شهر و روستای خوزستان رسما کار خود را آغاز کردند  

خبرگزاری تسنیم: صبح امروز ۴ هزار و ۲۷۵ شورای شهر و روستا در سطح استان خوزستان فعالیت خود را برای عمران و آبادانی شهر و روستای محل حوزه انتخابیه خود آغاز کردند.به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوزستان، با فرارسیدن روز 12 شهریور ماه شورای اسلامی دور سوم که به نوعی طولانی‌ترین شورای اسلامی دوران انقلاب اسلامی به شمار می‌آید رسما کارش را به پایان رسانده و همه حدود و اختیارات خود را به شورای چهارم اسلامی شهر و روستا تحویل می‌دهد.

در استان خوزستان نیز شوراهای شهر و روستا مراسم تحلیف برگزار کرده و رسما کار خود را آغاز کردند و فعالیت رایزنی برای انتخاب شهردار و دهیاران در سراسر خوزستان آغاز شده است.

استان پهناور خوزستان به دلیل دارا بودن بیش از 4 هزار و 300 نقطه اعم از شهر و روستا بیش از 4 هزار و 275 شورای شهر و روستا تشکیل داده است که مردم برای انتخاب اعضای این شوراها در 24 خردادماه امسال پای صندوق‌های رای حاضر شدند و علاوه بر شرکت پرشور در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به کاندیداهای شورای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز رای دادند.

بر اساس قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا پس از برگزاری مراسم تحلیف نخستین اقدام شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب هیئت رئیسه بوده و پس از برگزاری این جلسه و انتخاب هیئت رئیسه، انتخاب شهردار و یا دهیار اصلی‌ترین اقدام شوراهای شهر و روستا تعیین شده است.

از هفته‌های گذشته رایزنی‌های زیادی در سطح خوزستان برای عزل، تغییر و یا ابقای شهرداران به‌ویژه در کلان‌ شهرها و شهرهای مهم این استان آغاز شده است که از این میان می‌توان به فعالیت بسیار زیاد شورای اسلامی شهر اهواز و آبادان اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد