سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی خوزستان

 

جانشین پلیس راهور ناجا:
55 درصد تصادفات در 30 کیلومتری حاشیه شهرهاست

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: 55 درصد تصادفات در 30 کیلومتری حاشیه شهرها اتفاق می‌افتد.

خبرگزاری فارس: 55 درصد تصادفات در 30 کیلومتری حاشیه شهرهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، موسی امیری عصر امروز در بازدید از وضعیت جاده‌های آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از تجهیزات الکترونیکی جزو اولویت‌های کار پلیس است.

وی افزود: نگاه پلیس این است که اگر بتواند از ظرفیت‌های الکترونیکی به نحو شایسته‌ای استفاده کند هم به کاهش حضور فیزیکی پلیس کمک شایان توجهی می‌شود هم زمینه‌های تغییر رفتار در رانندگان آسان‌تر فراهم خواهد شد.

*نصب دوربین‌ها در جاده‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی و در شهرها بر عهده شهرداری‌هاست

جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر اساس قانون جدید صدور تخلفات رانندگی، نصب تجهیزات الکترونیکی کنترل سرعت در جاده‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی و در شهرها بر عهده شهرداری‌هاست، این اقدام دقیقا بر اساس قانون مصوب شده است.

وی اضافه کرد: البته از سال گذشته وزارت راه روند خوبی را برای نصب این تجهیزات در جاده‌های کشور انجام داده و توانسته زیرساخت‌های نزدیک به 2 هزار کیلومتر جاده‌های کشور را برای این منظور فراهم کند.

امیری همچنین عنوان کرد: در حال حاضر چیزی که برای نصب این دوربین‌ها نیاز است بستر فیبر نوری بوده چرا که تجربه چند ساله ما با وزارت راه نشان داده هر جا دوربینی را با وایرلس راه اندازی کرده‌ایم در استفاده از آن دچار مشکل شده‌ایم.

*امسال کار وزارت و شهرسازی به دلیل کمبود اعتبارات کند بوده است

وی با بیان اینکه نصب زیرساخت‌های فیبر نوری هم زمان بر است و هم هزینه بر گفت: امسال کار همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی به دلیل کمبود اعتبارات کند شده است اما تعهداتی که درخصوص 2 هزار کیلومتر راه‌های جاده‌ای به مردم دارند را با جدیت دنبال کرده و تکمیل خواهند کرد.

جانشین پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در کجا پلیس اقدام به نصب این دوربین‌ها کرده است شاهد کاهش تصادفات و تخلفات بوده‌ایم.

*مسئولان بابت کم کاری در جاده‌های خرمشهر پاسخگو باشند

وی با تاسف از وضعیت جاده‌ای خرمشهر اظهار کرد: مسیر اهواز به خرمشهر با وجود گذشت سالیان سال از پایان دوران دفاع مقدس همچنان دو طرفه بوده است.

امیری افزود: متاسفانه همچنان همان شرایط زمان جنگ را در محورهای منتهی به خرمشهر شاهد هستیم و از بابت این کم کاری‌ها مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند.

*تجهیز ناوگان خودرویی؛ تزریق نیروهای کمکی

جانشین پلیس راهور ناجا بیان کرد: در مجموع تلاش کرده‌ایم در آستانه نوروز هم از لحاظ تجهیزات خودرویی به استان‌ها توجه کرده و ناوگان جدید خودرویی به پلیس راه‌های استانها تزریق کنیم و هم از لحاظ نیروهای کمکی از همه مراکز آموزشی و دانشگاه علوم انتظامی، نیروها را در اختیار استان‌ها قرار دهیم تا بتوانند با سهولت بیشتری محورهای پرترافیک را کنترل کنند.

*ایمنی جاده‌ها به کندی پیش می‌رود

وی در ادامه تصریح کرد: ایمنی جاده‌ها همواره با کندی همراه بوده چون تحقق این امر نیازمند تامین زیرساخت‌ها و زمان است.

امیری بار دیگر با بیان اینکه محور ارتباطی اهواز ـ خرمشهر چون زمان دفاع مقدس بوده و امروز نیز شاهد هیچ تغییری در آن نیستیم، گفت: البته مسیر‌های ارتباطی آبادان بهتر از خرمشهر است اما در مجموع جاده‌های استان خوزستان ایمنی بسیار پایینی دارند.

*میزان تلفات جاده‌ای نسبت به سال 90 کاهش داشته است

جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه با خدمتگزاری مضاعف پلیس میزان تلفات در سال 91 نسبت به سال 90 کاهش داشته است، اضافه کرد: در طرح نوروزی امسال، هم در زمینه برون شهری و هم درون شهری میزان تلفات و تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما این بدان معنا نیست که ایمنی جاده‌های خوزستان بالاست.

*پرحادثه خیزترین فارس بعد اصفهان/ 6 درصد کاهش تلفات تا به امروز

وی با اشاره به پرحادثه خیزترین نقاط ارتباطی و جاده‌ای در نوروز امسال گفت: متاسفانه مسیر ارتباطی استان فارس و جاده‌های منتهی به این استان پرحادثه خیزترین نقاط بوده و البته در مقام دوم اصفهان قرار دارد.

به گفته امیری در مجموع نزدیک به شش درصد کاهش تصادفات و تلفات را تا دیروز در کشور شاهد بوده‌ایم.

جانشین پلیس راهور ناجا اظهار کرد: اما تصادفات نوروزی امسال این استان با وجود همه کمبود و کاستی‌ها و سیل عظیم مسافران به ویژه کاروان‌های راهیان نور کاهش خوبی را به همراه داشته است.

*بالاترین آمار تصادفات کشور مربوط به واژگونی خودروهاست/ آمار 38 درصد

وی با اشاره به بالاترین علت تصادفات در کشور چنین گفت: بیشترین علت تصادف هم در کل کشور هم در استان خوزستان واژگونی خودرویی بوده است، این آمار در کشور به 38 درصد رسیده است.

*جاده‌های خوزستان یکنواخت و خسته کننده است

امیری با اشاره به اینکه در استان هم همین سهم بسیار بالاست، بیان کرد: جاده‌های یکنواخت، طولانی بدون مسیرها، عدم وجود محرک‌های محیطی در جاده‌های استان خوزستان از دلایل عمده خستگی رانندگان و در نتیجه واژگونی خودروهاست.

*55 درصد تصادفات در 30 کیلومتری حاشیه شهرهاست

وی با توصیه به شهروندان در راستای کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای تصریح کرد: مسافران در طول سفر حتما استراحت کنند، سفر را با آمادگی و بدون خستگی آغاز کنند و هر کجا خسته شدند کنار جاده استراحت کنند.

جانشین پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم‌تر اینکه متاسفانه 55 درصد تصادفات فوتی ما در 30 کلیومتری حاشیه شهرها به مقصد انجام می‌شود و این امر به دلیل عجله و شتاب مضاعف مسافران است.

وی در پایان بار دیگر توصیه کرد: مسافران در جاده‌ها از عجله و شتاب پرهیز کنند چون در حاشیه شهرها تردد بالاتر و ایمنی پایین‌تر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد