سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معرفی اماکن تاریخی و میراث فرهنگی خوزستان

 

فارس گزارش می‌دهد
استقبال گردشگران از طبیعت بکر و دست نخورده شهیون دزفول

گردشگران در نوروز سال‌جاری برای روستاگردی و طبیعت‌گردی در منطقه شمال خوزستان استقبال زیادی از بخش شهیون دزفول کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: استقبال گردشگران از طبیعت بکر و دست نخورده شهیون دزفول

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، روستاگردی و طبیعت‌گردی یکی از اقلام گردشگری است که اصطلاحا به آن اکوتوریسم می‌گویند و در نوروز سال‌جاری گردشگران سایر استان‌های کشور برای رهایی از ترافیک‌های سنگین در شهرهای بزرگ و سایر مناطق شهری به روستاهای شهرستان دزفول پناه آورده‌اند.

حضور گسترده گردشگران در روستاهای شهیون باعث شده است تا ترافیکی سنگین ولی روان در روستاهای این بخش زیبا و دیدنی شهرستان دزفول حکم‌فرما شود.

بخشدار بخش شهیون در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار می‌کند: تمهیدات لازم برای استقبال از میهمانان نوروز دراین منطقه فراهم شده است و هیچ مشکلی برای حضور گردشگران وجود ندارد.

شکرالله قارم  خاطر نشان می‌کند: مقرر شده است تا پایان تعطیلات نوروزی مراکز درمانی و امنیتی به‌طور مستمر به فعالیت روزمره خود ادامه دهند تا مشکلی برای گردشگران در این منطقه به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه مشکل برای اسکان گردشگران در این منطقه وجود ندارد، می‌افزاید: برای اسکان گردشگران در این منطقه طبیعی و بکر اداره آموزش پرورش همکاری بسیار زیادی کرده است که از این فعالیت‌ها تشکر می‌کنیم.

*آبشار نمونه خاورمیانه در شهیون

به گزارش خبرگزاری فارس، بزرگترین و بلندترین آبشار موجود در خاورمیانه با نام آبشار شوی در منطقه عمومی شهیون واقع شده است و همه ساله گردشگران زیادی از این جاذبه تاریخی و طبیعی برای تفریح استفاده می‌کنند.

از مکان‌های دینی و قابل بازدید این منطقه باید به روستای تاریخی و باستانی لیوس اشاره کرد که منطقه‌ای بکر و دست نخورده در بخش تاریخی به شمار می‌آید.

.

قلعه تاریخی شاداب از جمله آثار تاریخی موجود در این منطقه است که به دلیل ارزش معماری و تاریخی همه ساله مورد توجه گردشگران این شهرستان قرار می‌گیرد.

*شهیون، بکر و دست نخورده

از نظر بسیاری از گردشگران در خوزستان بخش شهیون از جمله مناطق بکر و دست نخورده تاریخی است که جاذبه فراوانی در بخش گردشگری دارد و باید از آن حمایت بیشتری شود.

آب و هوایی بسیار مناسب در فصل بهار و طبیعتی دست نخورده این منطقه را به مناطق نمونه گردشگری در کشور تبدیل می‌کند که هر بازدید کننده‌ای را همه ساله در این فصل به خود فرا می‌خواند.

قرار گرفتن بخش شهیون در درون شهرستان دزفول از جمله داشته‌هایی است که این بخش تاریخی و گردشگری را برای بازدید مهیا کرده است زیرا گردشگران دزفول که برای دیدن مناظر طبیعی و تاریخی به این شهرستان سفر می‌کنند، مقداری از فرصت خود را در این منطقه صرف می‌کنند.

*تامین زیرساخت‌های گردشگری در اولویت باشد

یکی از مشکلات اساسی گردشگری در خوزستان تامین نبودن زیرساخت‌های گردشگری است که بخش شهیون نیز از این مشکل مستثنی نیست و با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند.

یکی از مشکلات اساسی حضور گردشگر در این منطقه نبود جاده مناسب و استاندارد است زیرا در ایام بهار با سرازیر شدن گردشگران به این منطقه مشکلات ترافیکی زیادی در این منطقه به وجود می‌آید.

با تامین زیرساخت‌های گردشگری می‌توان در راستای رفع مشکلات اقتصادی این منطقه گام‌های اساسی برداشت و مسئولان امر در این باره باید فعالیت اساسی و زیربنایی را در دستور کار قرار دهند.

*دزفول نگینی میان شهرهای خوزستان

شهرستان دزفول با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان از جمله پل تاریخی این شهرستان، حمام کرناسیون، بازار قدیم، مسجد جامع و... یکی از شهرهای تاریخی شمال خوزستان به شمار می‌آید.

توجه به داشته‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان باعث می‌شود تا مثلث تاریخی شهرستان‌های شوشتر، شوش و دزفول تشکیل شود که هر گردشگری را به خود فرا می‌خواند.

بی شک رونق گرفتن صنعت گردشگری در شهرهای خوزستان به ویژه شهرهای شمالی که از دارا بودن منابع نفتی محروم هستند می‌توان تاثیر به‌سزایی در رونق گرفتن این منطقه داشته باشد.

    *****************

   گزارش: مجتبی نارنج پور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد