سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

جزئیات ماموریت ضدایرانی جان کری در بغداد

وزیر خارجه آمریکا در سفر به بغداد از مقامات عراقی خواست مانع عبور هواپیماهای ایرانی حامل اسلحه به سمت سوریه شوند.

به گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری فرانسه، " جان کری " گفت: عراق باید مانع عبور هواپیماهای ایرانی از آسمان این کشور شوند زیرا این پروازها به بقای بشار اسد و حکومتش کمک می کنند.

کری بعد از دیدارش با نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت: به نخست وزیر عراق تاکید کردم که هر چیزی که در حمایت از اسد باشد مشکل ساز است؛ پروازهایی که از ایران و از طریق آسمان عراق به مقصد سوریه صورت می گیرند در واقع به اسد و حکومتش کمک می کنند که همچنان در قدرت باقی بمانند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که اعضای کنگره این کشور به شدت این موضوع را پیگیری می کنند و برای آنها جای سوال است که چگونه یکی از شرکای آمریکا در برقراری دموکراسی اجازه این کار را می دهد.

کری همچنین از توافق با مالکی در مورد تبادل اطلاعات در مورد انتقال سلاح توسط ایران به سوریه خبر داد.

واشنگتن ادعا می کند که ایران روزانه پروازهایی به سوریه دارد و در این پروازها نیرو و سلاح برای حمایت از حکومت سوریه ارسال می کند.

 ایران بارها این ادعا را رد و اعلام کرده است که فقط کمک های بشردوستانه در پروازهای خود به سوریه منتقل می کند.

واشنگتن در راستای همین ادعا از بغداد خواسته است هواپیماهای ایرانی که در مسیر خود به سوریه از آسمان عراق عبور می کنند را بازرسی کند.

بغداد در اکتبر 2012 از بازرسی دو هواپیمای ایرانی به مقصد سوریه و عدم وجود سلاح در این هواپیماها خبر داد. یکی از مقامات ارشد آمریکا در این باره به رویترز گفت: واشنگتن معقتد است که این گونه پروازها روزانه توسط ایران صورت می گیرد و به بشار اسد رئیس جمهور سوریه کمک می کنند.

وی افزود: بغداد از جولای 2012 تا کنون تنها دو هواپیمای ایرانی را بازرسی کرده است. واشنگتن به بغداد تاکید کرده است که اگر مانع ارسال سلاح به سوریه نشود در مذاکرات سوریه نقشی نخواهد داشت.
 
                                                       فرمانده ارتش آزاد سوریه کشته شد؛

 وقتی اسد "اسعد" را تحقیر کرد/ از فساد جنسی تا درگیری با اردوغان +تصاویر    

هماهنگ کننده ارتش آزاد سوریه اعلام کرد سرهنگ ریاض الاسعد بر اثر انفجار در مسیر خودرو اش در شهر المیادین در استان دیرالزور در شرق حلب کشته شد. کارشناسان معتقدند اگر وی زنده بود و حتی مجروحیت شدید داشت تا کنون الجزیره و العربیه بارها تصاویر بستری شدن او در بیمارستان را پخش کرده بودند.
گروه بین الملل مشرق-- ریاض موسی الاسعد متولد ۱۹۶۱ در ادلب سرهنگ سابق نیروی هوایی ارتش سوریه بود که پس از اخراج، فرمانده ارتش آزاد سوریه شد.

وی در ۴ ژوئیه ۲۰۱۱ به ترکیه گریخت و در ۲۹ همان ماه ارتش آزاد سوریه را در استان ختای ترکیه پایه گذاری کرد.

ریاض الاسعد با کمک‌های مالی غرب، آمریکا و متحدان منطقه ای خود توانست ارتش آزاد سوریه را مدیریت کند و خود را به عنوان فرمانده ارتش آزاد سوریه معرفی کند.

الاسعد که مخالفان اسد از وی به عنوان مهره‌ای کلیدی در برابر نظام سوریه نام می‌برند هیچگاه در جای مشخصی ساکن نبوده و در کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، مصر، عربستان به سر می‌برد.



ارتش آزاد یک گروه شبه ‏نظامى و مخالف دولت سوریه است که عملیات نظامى متعددی علیه دولت سوریه انجام می دهد، این گروه اصلی ‏ترین گروه مبارز مسلح در مسائل سوریه به ‏شمار مى‏رود که توسط افسران و سربازان جدا شده از ارتش سوریه و با پشتیبانى ترکیه و نیز برخى کشورهاى غربى و عرب حاشیه خلیج فارس تشکیل شده است، «ریاض الاسعد» و «حسین هرموش» از بنیانگذاران و عوامل اصلى این گروه تروریستى بودند.

وقتی بشار اسد ریاض الاسعد را تحقیر کرد

زمانی که الاسعد در ترکیه ساکن بود؛ با خبر شد که اردوغان بر سر وی با بشار اسد گفتگو کرده و به دنبال معامله او با فرماندهان ترک می باشد وی که از این ماجرا با خبر شده بود با اردوغان درگیر شده و وقتی اردوغان نتوانست با وی به توافق برسد وی را از ترکیه بیرون کرد. 


سوریه چهار فرماند ارشد ارتش ترکیه را در اختیار دارد که ترکیه اعلام کرده بود در صورت آزادی این چهار نفر، "ریاض الاسعد"، رئیس گروه‌های مسلح مخالف دولت را به دمشق تحویل خواهد داد؛ اما سوریه اعلام کرد؛ ریاض الاسعد را که هر زمان اراده کنیم می‌توانیم دستگیر کنیم و در ازای آزادی فرمانده ترک، آزادی "عبدالله اوجالان" را می‌خواهیم.


فساد جنسی "ریاض الاسعد"

پایگاه خبری "الخبر پرس" از رسوایی اخلاقی سخن می‌گوید که یک دختر سوری به نام (س.ع)،‌ خواهر یکی از عناصر نزدیک به "ریاض الاسعد" و تحت امر او از آن پرده برداشت.


این دختر سوری که دانش‌آموخته رشته اقتصاد از یکی از دانشگاه‌های سوریه است، می‌گوید که بنا به درخواست برادرش و برای خدمت به "انقلابیون" در قبال دریافت ماهیانه هزار دلار نزد الاسعد مشغول به خدمت و وظیفه‌اش چاپ اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها و غیره بود.

وی ادامه می‌دهد: پس از اینکه برادرم از من خواست با آنها همکاری کنم، چون بیکار و به تحت تأثیر ارتش آزاد سوریه قرار گرفته بودم،‌ این کار را پذیرفتم و در ابتدا حتی از گرفتن حقوق هم امتناع می‌کردم، اما ریاض الاسعد در این ارتباط پافشاری کرد و من نیز پذیرفتم.


وی می‌گوید: در ابتدا اوضاع بر وفق مراد پیش می رفت و من به صورت مستقیم در دفتر الاسعد کار می‌کردم، ابتدا به ترکیه رفتیم و در دفتر او در آنجا دختران بیشماری کار می‌کردند که هریک یک بخشی از کارها را برعهده گرفته بودند، در حالی‌که افراد مسلح به صورت مستمر و مرتب به آنجا رفت و آمد داشتند و نشست‌های بسیار خوب و سطح بالایی بین فرماندهان ارتش آزاد با ترک‌ها برگزار می‌شد و برادرم به عنوان معاون الاسعد نزد وی کار می‌کرد.

این دختر سوری در ادامه اظهاراتش می‌گوید: الاسعد در ابتدا با من به عنوان خواهر دینی خود برخورد می‌کرد، اما به مروز زمان ماهیت واقعی او بر من آشکار می‌شد، به خصوص وقتی تحت عنوان مرخصی در دفتر و برسر کارهایش حاضر نمی‌شد.




وی ادامه داد: در ابتدا وارد اتاق کار من می‌شد و سپس شروع به آزاد و اذیت من کرد در حالی‌که من همیشه تلاش می‌کردم، او را از خود دور کنم. یکبار مرا به سرعت و فوری خواست و گفت که بیانیه فوری دارم و من به مقتضای وظیفه‌ام وارد اتاق او شدم تا بیانیه را از او بگیرم که یکباره درب اتاق کارش را به روی من قفل کرد و سر و صدا و فریاد نکن کسی صدای تو را نمی‌شنود، مقاومت کردم، اما سلاح را به سمت من گرفت و مرا تهدید کرد تا پس از آن به من تعدی کند و بعد مرا تهدید کرد که اگر بخواهیم در این ارتباط با کسی سخنی بگویم مرا خواهد کشت.

این دختر سوری تأکید می‌کند که وی به یکبار تعدی اکتفا نمی‌کرد بلکه همواره این تعدی‌های وی ادامه داشت اما به این موضوع هم اکتفا نکرد و به زیردستانش دستور قتل برادرم را صادر کرد. در آن زمان تصمیم گرفتم یا او را بکشم یا فرار کنم، چون توان کشتن او را نداشتم تصمیم گرفتم فرار کنم.


وی افزود: او مشابه چنین اقداماتی را نه تنها با دختران دیگر انجام داده، بلکه پس از ارتکاب این اقدام شنیع، قربانی خود را به دوستانش تقدیم می‌کرد.


مواضع مضحک فرمانده گروهک ارتش آزاد

«ریاض الاسعد»، فرمانده گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» مدعی شده بود، نظام سوریه به سلاح‌های شیمیایی برای سرکوب گروهک‌های مسلح روی خواهد آورد.

وی که در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی شرکت کرده بود، در ادامه ادعاهای خود اظهار کرد که گروهک تروریستی ارتش آزاد در آستانه به دست گرفتن کنترل دمشق، پایتخت سوریه و فرودگاه آن است.

الاسعد که پس از رانده شدن از ترکیه در ادامه اظهارات مضحک خود که هر خواننده و شنونده ساده‌لوحی به کذب بودن آنها پی‌ می‌برد، گفت: دلیل اصلی قطع شبکه‌های اینترنتی و ارتباطی در سوریه که چندی پیش در این کشور روی داد، با این هدف صورت گرفت که نظام سوریه محل نگهداری مقادیری از سلاح‌های شیمیایی خود را تغییر دهد و مانع پوشش خبری این امر شود تا به این وسیله زمینه‌ حمله شیمیایی به گروه‌های مسلح را فراهم کند.


ریاض الاسعد کشته شد

سعد العقیدی هماهنگ کننده ارتش آزاد سوریه اعلام کرد سرهنگ ریاض الاسعد بر اثر انفجار در مسیر خودرو اش در شهر المیادین در استان دیرالزور در شرق حلب این کشور کشته شد.

ارتش آزاد سوریه با صدور بیانیه رسمی، کشته شدن ریاض الاسعد را بر اثر انفجار بمبی که زیر خودرو وی کار گذاشته شده بود، تایید کرد.


برکات الحویش عضو شورای ملی مخالفان سوریه هم که الاسعد را همراهی می کرد به شدت زخمی شده است.

اعضای ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره با ایجاد کمربند امنیتی در این منطقه با یورش به خانه ها تلاش کردند عامل این بمبگذاری را کشف کردند.
سعد العقیدی هماهنگ کننده ارتش آزاد سوریه اعلام کرد سرهنگ ریاض الاسعد بر اثر انفجار در مسیر خودرو اش در شهر المیادین در استان دیرالزور در شرق حلب این کشور کشته شد.


ارتش آزاد سوریه با صدور بیانیه رسمی، کشته شدن ریاض الاسعد را بر اثر انفجار بمبی که زیر خودرو وی کار گذاشته شده بود، تایید کرد.برکات الحویش عضو شورای ملی مخالفان سوریه هم که الاسعد را همراهی می کرد به شدت زخمی شده است.اعضای ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره با ایجاد کمربند امنیتی در این منطقه با یورش به خانه ها تلاش کردند عامل این بمبگذاری را کشف کردند.
 
علامه شهید محمد سعید البوطی در آخرین خطبه نماز جمعه دمشق در 25 اسفند ماه 91، چند روز پیش از شهادت خود، با رسوا کردن مسیحیان "یهودی شده" ای که امید نابودی دولت و ملت سوریه را در دل می پرورانند، شجاعت الهی ارتش سوریه را موجب بر باد رفتن امید جنایتکاران غرب و اذناب منطقه ای آنان اعلام کرده بود.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، علامه شهید محمد سعید رمضان البوطی در آخرین خطبه نماز جمعه دمشق در 25 اسفند ماه 91، چند روز پیش از شهادت خود، با رسوا کردن مسیحیان "یهودی شده" ای که امید نابودی دولت و ملت سوریه را در دل می پرورانند، شجاعت الهی ارتش سوریه را موجب بر باد رفتن امید جنایتکاران غرب و اذناب منطقه ای آنان اعلام کرده بود.

شهید البوطی در بخشی از خطبه های آخرین نماز جمعه خود در مسجد اموی دمشق گفت: از دو سال پیش که این بحران آغاز شد و به تدریج شدت گرفت، گمان می کردیم که به سرعت ظرف چند ماه پایان می پذیرد، اما ناگهان دیدیم که از سوی غرب، اعم از اروپا و آمیرکا، "جنگی جهانی" علیه سوریه برپا شده است و این جنگ را "مسیحیان یهودی شده" ای رهبری می کنند که چشم به راه آمدن مسیح هستند، اما مسیح "یک چشم" (دجال).


وی افزوده بود: دیدیم که در این جنگ جهانی، گروه ها و کشورهایی از چپ و راست و شرق و غرب مشارکت دارند و دیدیم که در این جنگ جهانی نابرابر، نه یک لشکر، که چند ارتش از انواع و اقسام مزدوران به کار گرفته شده است که اغلب آنها سابقه دار هستند و سال ها در زندان به سر برده اند؛ همان هایی که به دست آمریکا ساخته شده اند، اعم از القاعده و اذناب آن.

البوطی گفته بود: چشم باز کردیم و دیدیم کسانی که برای ادامه این جنگ به سوریه آورده می شوند، این لشکریان التقاطی و چندملیتی هستند؛ و به چشم خود دیدیم که ده ها تُن اسلحه از همه طرف به این سرزمین سرازیر می شود، به سوریه ای که رسول خدا(ص) آن را قلب و مرکز شام نامیده است.

وی تصریح کرده بود: جنایتکاران غرب در دل امید داشتند که به جای دولت بزرگ سوریه، ظرف چند ماه چهار کشور کوچک و متخاصم به وجود آید، اما نتیجه این تلاش ها چه شد؟ نزدیک به دو سال یا بیشتر، تنها کسی که در برابر این جنگ جهانی ایستادگی کرد، تنها یک ارتش از یک کشور بود. همین ارتش سوریه که امیدهای جنایتکاران غربی را به کلی بر باد داد، و اکنون این است دولتی که امروزه مستحکم تر و پایدارتر از قبل شده است.

البوطی تأکید کرده بود: ارتش این کشور در مقابله با این توطئه جهانی به هیچ کس و هیچ چیز نیاز پیدا نکرد، جز یک نفر که کسی نیست غیر از خداوند متعال؛ ارتشی که از شجاعتی بهره دارد که آن را خداوند عز و جل بر ما ارزانی داشته و در قرآن کریم درباره این شجاعت می فرماید: «با آنان بجنگید که خداوند آنها را به دست شما عذاب کند و خوار گردانَد و شما را بر آنان پیروز کند و دل های مؤمنان را شفا عنایت فرماید». این است شجاعت ارتش ما که بسیاری یارای شنیدن آن را ندارند. شجاعتی که از جانب آفریدگار آسمان و زمین بر ما ارزانی داشته شد.

 

انشاء الله سال ۱۳۹۲ سال اعتدال و پیروزی باشد
پیش بینی‌هایم قدم به قدم در حال وقوع است
کد مطلب : 9991
گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مدیر مسئول ، دبیر و کارکنان سایت شخصی خود ضمن بیان خاطراتی از سال ۱۳۶۹ و توفیقات بدست آمده در ارتقاء چشمگیر اوضاع داخلی و سیاست خارجی کشور، ابرازامیدواری کرد: انشاء الله سال ۱۳۹۲ برای کشور و مردم سال اعتدال و پیروزی باشد.
پیش بینی‌هایم قدم به قدم در حال وقوع است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی در این دیدار ضمن ابراز رضایت از روش اداره سایت شخصی خود که با رعایت قناعت کامل در بودجه و امکانات ، سبک مناسبی را در تبیین دیدگاههای ایشان را در مقاطع متفاوت نیم قرن گذشته بکار گرفته، ازتلاش مجدّانه و مستمر دست اندرکاران تشکر نمود. هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در این دیدار با یادآوری اهمیت  اطلاع رسانی دقیق و روشنگرانه در مقابل جریانهای خبر ساز و غبار آلود کننده تاریخ انقلاب، خطاب به دست اندرکاران سایت شخصی خود گفت: توفیق روشی که شما در تبیین زوایای تاریخی نامه ۸۸ در مقابل حجم وسیعی از تخریبها بدست آورد، نشان از آن دارد که در سخت ترین شرایط نیز می شود با روشنگری دقیق در مقابل غبار شانتاژها ایستاد.

وی در بیان چگونگی نگارش دو نامه تاریخی و تطبیقی سالهای ۵۹ و ۸۸ با وجود عدم مشابهت ها در نگاه اوّل ،گفت : مهم ترین انگیزه ام در نگارش این دو نامه، اطمینانم از میزان اعتماد امام و رهبری به خودم بود و امروز مشابه فحوای نامه سال ۵۹ شاهد آن هستیم که پیش بینی های نامه سال ۸۸ نیز قدم به قدم از سوی جریان انحرافی فعلی در حال وقوع است. هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه وضع امروز کشور به دلیل سوء مدیریتها ، اتلاف درآمدها و بی توجهی به تجارب گذشته ، بی شباهت به سالهای ابتدایی پس از پایان جنگ نیست ، ابراز امیدواری کرد:"انشاء الله سال ۱۳۹۲ برای کشور و مردم سال اعتدال و پیروزی باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پیشنهاداتی پیرامون تسهیل دسترسی عمومی و بالاخص جوانان به آثار و دیدگاههای ایشان بالاخص اثر ماندگار " فرهنگ قرآن" در قالب چاپ کتب جیبی و ارزانقیمت ، تاکید کرد : این موضوع نیاز عصر ایجاز و سرعت گردش اطلاعات است که با توجه به مشکلات اقتصادی مردم و جوانان الزام مضاعفی می یابد که باید حتما در دستور کار آینده قرار بگیرد .
 
 
 
نظرسنجی جدید درباره حمله نظامی به ایران
کد مطلب : 10018
گروه بین الملل: نتایج یک نظر سنجی جدید در آمریکا نشان می دهد ۶۴ درصد از مردم این کشور موافق گزینه حمله نظامی به ایران برای بازداشتن این کشور از تولید سلاح هسته‌ای هستند.
به گزارش روزنامه جروزالم پست اسراییل، نتایج نظرسنجی جدید موسسه " پیو" در آمریکا نشان می‌دهد ۶۴ درصد از آمریکایی ها موافق بازداشتن ایران از تولید سلاح هسته‌ای حتی به قیمت گزینه حمله نظامی هستند. بر اساس نتایج این نظر سنجی ۲۴ درصد از آمریکایی ها نیز گفته‌اند حتی در صورت دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای،آمریکا نباید گزینه نظامی را درباره این کشور به مورد اجرا بگذارد.

ایران هر گونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته‌ای را تکذیب کرده و برحق خود مبنی بر استفاده صلح آمیز از تکنولوژی هسته ای تاکید می‌کند. آمریکا و اسراییل و برخی دیگر از کشورهای غربی در حالی ایران را متهم به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته‌ای می‌کنند که تا کنون هیچ گزارشی از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای مبنی بر انحراف ایران از برنامه‌های هسته‌ای صلح آمیز منتشر نشده است. نتایج نظرسنجی جدید موسسه پیو همچنین نشان می دهد جامعه جوان آمریکایی کمتر از افراد ۶۵ سال به بالای این کشور طرفدار اسراییل هستند.
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد