سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار وگزارشات سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

آمریکا و اسراییل تا کنون رسما به دست داشتن در حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته ای ایران اعتراف نکرده اند اما شواهد زیادی از دست داشتن واشنگتن و تل آویو در این حمله سایبری وجود دارد.
گروهی از کارشناسان بین المللی عضو کارگروه مصادیق جنگ سایبری ناتو در مرکز جنگ سایبری ناتو معتقدند حمله سال 2009 آمریکا و اسراییل از طریق ویروس استاکس نت به مراکز اتمی ایران از منظر حقوق بین الملل استفاده از زور علیه ایران بوده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا 20 کارشناس مرکز دفاع سایبری ناتو در تالین استونی اخیرا با انتشار گزارشی نتایج تحقیقات خود را از مسایل مرتبط با جنگ سایبری در حقوق بین الملل منتشر کرده اند.

در این کتابچه راهنما که در اوایل ماه مارس در لندن منتشر شده، آمده است:" اقداماتی که به کشتن یا زخمی کردن اشخاص و آسیب رساندن یا نابودی اشیا بینجامد، به روشنی در زمره مقوله استفاده از زور تعریف می شوند."

مایکل اشمیت مدیر این کارگروه کارشناسان به واشنگتن تایمز گفت که طبق منشور ملل متحد استفاده از زور جز در مورد " حق دفاع مشروع" ممنوع است.

این استاد حقوق بین الملل در کالج جنگ نیروی دریایی آمریکا می افزاید:" طبق نظر کارشناسان تنظیم کننده گزارش ، استفاده از ویروس استاکس نت در جهت صدمه زدن به دستگاه های سانتریفیوژ مراکز غنی سازی اورانیوم ایران از مصادیق استفاده از زور علیه برنامه هسته ای ایران تعریف می شود."
اشمیت می افزاید:" اما کارشناسان تنظیم کننده گزارش درباره اینکه اثرات این حمله سایبری به شدتی بوده که علاوه براستفاده از زور در شمول حمله مسلحانه تعریف شود،اختلاف نظر دارند."
آمریکا و اسراییل تا کنون رسما به دست داشتن در حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته ای ایران اعتراف نکرده اند اما شواهد زیادی از دست داشتن واشنگتن و تل آویو در این حمله سایبری وجود دارد.طبق اعلام مایکل اشمیت در تنظیم گزارش اخیر مرکز دفاع سایبری ناتو در تالین استونی، کارشناسانی از ناتو،فرماندهی جنگ سایبری آمریکا و نیز کمیته بین المللی صلیب سرخ نظارت داشتند و این گزارش و کتابچه راهنما در واقع به منظور روشن ساختن ابعاد حقوق بین الملل مقوله جنگ سایبری و کمک به کشورها در تعیین مصادیق جنگ سایبری و مساله حقوق بین الملل تدوین شده است.
یک سایت خبری اسرائیلی مدعی شده بود: افسر ایرانی به نام مهدی یعقوبی که به عنوان محافظ شخصی بشار اسد فعالیت می کند؛ صبح دیروز یکشنبه به سمت اسد شلیک کرده است.
خبر غیررسمی یک رسانه اسرائیلی درباره ترور بشار اسد رئیس جمهور سوریه توسط محافظ ایرانی اش با تکذیب ها و واکنش های متعددی روبه رو شد.

به گزارش عصر ایران ، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری سوریه خبرهای مربوط به زخمی شدن بشار اسد در شلیک گلوله توسط محافظ اش را تکذیب کرد.

ریاست جمهوری سوریه همچنین منبع اصلی انتشار چنین خبرهایی را طرف هایی دانست که دشمنی آنها با سوریه و ملتش آشکار است.
سفارت سوریه در مسکو هم این خبر را تکذیب کرد.

وزیر خارجه فرانسه هم گفت: شایعه کشته شدن بشار اسد هنوز تاییدنشده است.

به گزارش سایت روزنامه الحیات چاپ لندن، لوران فابیوس در پاسخ به سؤال شبکه " اروپا وان" درباره کشته شدن بشاراسد رئیس جمهور سوریه به دست محافظ ایرانی اش گفت: این موضوع در یکی از سایت های اینترنتی منتشر شده اما هنوز تایید نشده است.

او همچنین خواستار وحدت مخالفان سوریه شد و گفت: اگر بخواهیم مانع از فروپاشی سوریه سوریه و غلبه افراط گرایان در این کشور شویم باید به راه حل سیاسی برسیم. به همین دلیل باید در موازنه نیروهای نظامی در سوریه تغییر ایجاد شود.

خبرگزاری رسمی مصر به نقل از سایت خبری اسرائیلی روتر گزارش داده بود: یک افسر ایرانی به نام مهدی یعقوبی که به عنوان محافظ شخصی بشار اسد فعالیت می کند؛ صبح دیروز یکشنبه به سمت اسد شلیک کرده است.

به نوشته این سایت اسرائیلی، به دنبال این حادثه، اسد به شدت زخمی و برای درمان به بیمارستان الشامی در دمشق منتقل شد.

این خبر خبرگزاری رسمی مصر در بسیاری از روزنامه های منطقه منتشر شده است.

در واکنش به این موضوع روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: یک مقام آگاه در سفارت سوریه در قاهره خبرهای منتشر شده درباره ترور بشار اسد را تکذیب کرد.

این منبع آگاه افزود: این خبر کاملا نادرست است و اسد مورد هدف اقدام تروریستی قرار نگرفته است. حال بشار اسد کاملا خوب است.

روزنامه الیوم السابع چاپ قاهره در این باره نوشت: شماری از روزنامه ها و سایت های خبری به نقل از سایت اسرائیلی به نام "عبری" خبری را درباره ترور اسد به دست محافظ شخصی ایرانی اش منتشر کردند.

سپردن کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان اسد

خبرگزاری فرانسه هم نوشت: یک منبع آگاه در اتحادیه عرب گفت کرسی سوریه در نشست سران کشورهای عربی در دوحه به مخالفان اسد سپرده می شود.

بنابراین گزارش، دعوتنامه ای از سوی اتحادیه عرب برای ائتلاف ملی مخالفان مهمترین گروه مخالفان اسد برای حضور در نشست دوحه ارسال شده است.

گلوله های مخالفان در یک کیلومتری کاخ اسد

رویترز هم به نقل از شاهدان عینی و یک منبع امنیتی گزارش داد: مخالفان امروز دوشنبه دهها گلوله خمپاره را به سمت منطقه مرکزی دمشق شلیک کردند و مناطقی در یک کیلومتری یکی از کاخ های اسد را مورد هدف قرار دادند.

جان کری: آسمان عراق باعث حمایت از اسد و بقای نظام اوست، ایران پشت ماجراست! + تکمیلی؛ واکنش عراق

جان کری مدعی شد: هواپیماهای ایرانی که از آسمان بغداد عبور و بسوی سوریه میروند بدین کشور سلاح حمل می کنند و چنین روندی مشکل و به بقاء اسد و رژیم وی کمک می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیران امورخارجه ایالت متحده ی آمریکا«جان کری» بیان میدارد: آسمان عراق سبب بقاء بشار اسد در قدرت شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ جان کری در جمع خبرنگاران می افزاید: با نخست وزیر نوری مالکی در مورد بازرسی هواپیماهای ایرانی که بسوی سوریه از آسمان عراق عبور می کنند، گفتگو بعمل آمد.

وزیر امورخارجه آمریکا امروز طی سفری ناگهانی وارد بغداد شد و با نوری مالکی دیدار کرد.

جان کری مدعی شد: هواپیماهای ایرانی که از آسمان بغداد عبور و بسوی سوریه میروند بدین کشور سلاح حمل می کنند و چنین روندی مشکل و به بقاء اسد و رژیم وی کمک می کند.

با توجه به طولانی شدن بحران سوریه و عدم توانایی غرب برای حل و فصل سریع آن به جهت تبعاتی که گریبانگیر آنها خواهد شد ، هر از گاهی مقامات غرب و یا آمریکایی با بهانه هایی از این دست سعی در فرافکنی ناتوانی خود در ادامه بحران سازی در منطقه و اتهام زنی ها به سایر کشور های منطقه دارند و می خواهند با ادعاهایی از این دست، تاثیر لازم را بر افکار عمومی داشته باشند.

واکنش عراق

وزارت حمل و نقل عراق ، اظهارات وزیر خارجه امریکا درباره انتقال سلاح از ایران به سوریه از طریق اسمان عراق را تکذیب کرد .

الفرات نیوز به نقل از کریم النوری سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق گزارش داد اظهارات جان کری وزیر خارجه امریکا مبنی بر انتقال سلاح ایرانی به سوریه از طریق اسمان عراق نادرست است و اسمان عراق همواره کنترل می شود و هیچ کشوری نمی تواند از طریق اسمان عراق به دیگر کشورها سلاح منتقل کند.پیش از این وزرات دفاع عراق رسما خبر انتقال سلاح ایرانی به سوریه از طریق اسمان عراق را تکذیب کرده بود. مقام های ایرانی و سوری نیز پیشتر خبر انتقال سلاح به سوریه را تکذیب کرده بودند.
باراک اوباما گفت: «اگر موضوع آن طور باشد که رهبر ایران گفت که تولید سلاح اتمی غیراسلامی است و ایران علاقه ای به تولید تسلیحات هسته ای ندارد، پس باید یک راه عملی قابل تایید برای تضمین دادن به جامعه جهانی وجود داشته باشد، که ایران در پی (تولید سلاح هسته ای) نیست تا این مشکل حل شود.»
باراک اوباما خواهان حل مناقشه هسته‌ای ایران با جهان غرب از راه‌های غیرنظامی شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالله دوم پادشاه اردن در امان گفت که دیدگاه حکومت ایران باید بر رشد و بالندگی اقتصادی مردم این کشور استوار باشد.

اوباما در بخشی از پاسخ خود به سوالی درباره آمادگی آمریکا درباره پیامدهای حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران گفت: «آن‌ها می‌توانند پیشرفت کنند و کسب و کار راه بیندازند و به گسترش تجارت بپردازند. باید بین مردم ایران و دیگر نقاط، از جمله ایالات متحده تعامل و سفر برقرار شود. دیدگاه (حکومت ایران) باید بر این اصل باشد.»

وی افزود: ایران باید کشورهای جهان را متقاعد کند که برنامه اتمی این کشور صلح آمیز است. ایران هنوز نتوانسته جامعه جهانی را از این موضوع مطمئن کند.
اوباما گفت: «اگر موضوع آن طور باشد که رهبر ایران گفت که تولید سلاح اتمی غیراسلامی است و ایران علاقه ای به تولید تسلیحات هسته ای ندارد، پس باید یک راه عملی قابل تایید برای تضمین دادن به جامعه جهانی وجود داشته باشد، که ایران در پی (تولید سلاح هسته ای) نیست تا این مشکل حل شود.»اوباما همچنین تاکید کرد که همه گزینه‌ها را برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در نظر خواهد گرفت.عبدالله دوم نیز هشدار داد که هر اقدام نظامی، چه از سوی اسرائیل یا ایران، می‌تواند به وخیم‌تر شدن اوضاع در خاورمیانه منجر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد