سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

وزیر کشور و معاون نخست وزیر کویت از بسته شد پرونده شبکه جاسوسی ایرانی در این کشور خبر داد. به گزارش شفاف به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، " احمد الحمود الصباح " در اظهاراتی اعلام کرد: پرونده شبکه جاسوسی ایرانی وابسته به سپاه پاسداران که در اواخر 2010 کشف شده بود برای همیشه در کویت بسته شد. وی افزود: این پرونده برای همیشه بسته شد. ایران برای ما یک کشور همسایه و قابل احترام است. این احترام متقابل است و ایران هم همین رفتار را نسبت به ما دارد. این در حالی است که پیش از این کوبت حکم حبس ابد و اعدام برای چهار نفر از متهمان این پرونده صادر کرده بود. مقامات امنیتی کویت حدود دو سال پیش از کشف یک شبکه جاسوسی متعلق به ایران و وابسته به سپاه در خاک این کشور خبر دادند. مقامات امنیتی کویت همچنین اعلام کردند که تعدادی تاجر کویتی به این شبکه برای اجرای ماموریت های خود در رصد پایگاه های امنیتی و نظامی کویت کمک کرده اند. بعد از کشف این شبکه مقامات امنیتی کویت اعلام کردند که افرادی با تابعیت کشورهای عربی در انتقال اطلاعات به مقامات ایرانی دست داشته اند. ایران بعد از انتشار خبر کشف شبکه جاسوسی در کویت این ادعا را کاملا رد کرد و آن را اتهاماتی نادرست خواند. متهمان این پونده هفت نفر بودند که بیشتر آنها دارای تابعیت ایرانی بودند. دادگاه کویت در اگوست 2010 برای چهار نفر از این افراد احکام حبس ابد تا اعدام و برای سه نفر دیگر حکم برائت صادر کرد. تابعیت برخی از اعضای این شبکه سوری، کویتی و دومینیکانی اعلام شده بود.

چهار پرده از اغتشاشاتی که تذکر رهبری و مراجع را به دنبال داشت

از تیرماه سال 88 تا همین بهمن سال 91 چهار مورد اغتشاش بوده که واکنش رهبری و مراجع را برانگیخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: «کسانی که راه می افتند و شعار می دهند اگر واقعاً حزب اللهی و مؤمن هستند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرفها ندارند که حسابشان جداست». این بخشی از هشدار جدی رهبر معظم انقلاب به تندوری هایی بود که یکی از نمونه آن ها در 22 بهمن سال 91 در قم رخ داد. اما اغتشاشات دیگری هم نظیر آن بود که روحانیت و علما را به واکنش واداشت.


پرده اول؛ قم، تیرماه 88


چهارسال پیش دقیقا در چنین روزی قاسم روانبخش دبیر سیاسی نشریه پرتو  و از اعضای هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی مثل سال 84 ندای حمایت از احمدی نژاد سرداده ودر گفت وگویی با خبرگزاری ایلنا وقتی در مقابل این پرسش قرار گرفته بود که در دولت نهم به رغم وجود بهانه هایی مانند اظهارات مشایی کفن پوشان قم حضور نداشته اند از درایت کفن پوشان سخن به میان آورده و گفته بود که «کفن پوشان قم عاقل هستند و می دانند در کجا باید کفن بپوشند. البته بخشی از کفن‌ها را برای دوم خردادی ها گذاشته اند،زمانی که به خدا، پیغمبر، حضرت زهرا(س)، ائمه معصومین و امام زمان(عج) توهین شود، باید کفن پوشید. اما زمانی که مشایی از دوستی با مردم اسرائیل حرف می زند آنها کفن نمی پوشند». تیرماه سال 88 نتایج انتخابات مشخص شده بود، محمود احمدی نژاد آن سخنرانی معروف بعد ازانتخاباتش در میدان ولیعصر را انجام داده بود که قاسم روانبخش بانی و لیدر یک راهپیمایی در حمایت از احمدی نژاد شد که مقابل دفتر جامعه مدرسین برگزار شد. عنوان این راهپیمایی هم «راهپیمایی بیعت با رهبری» گذاشته شد.شعار علیه آیت الله جوادی آملی و نیز حمل پلاکاردهایی با مضمون " مابهشت بدون احمدی نژاد نمی رویم" از مشخصات این راهپیمایی بود.


"

چند روز بعد آیت الله استادی به تندی از قاسم روانبخش در راه اندازی این راهپیمایی انتقاد کرد و با اشاره به جایگاه و قداست حوزه علمیه گفت :« حوزه علمیه قم یک حوزه ای است که شورا، مدیریت، جامعه مدرسین، مراجع و... دارد و نمی شود هر فردی از هر گوشه ای از حوزه بلند شود و با سخنان بیهوده فکر کند دارد از رهبر حمایت می کند.» وی گفت؛ «انجام این کارهای خودسرانه نه تنها خدمت نبوده بلکه خیانت است» آیت الله استادی گفت که انتخابات در قم به خوبی و با حضور پرشور مردم برگزار شد و پس از آن نیزهیچ گونه اعتراضی نشد، اما بعد از سه روز یک طلبه بیان می کند که ما می خواهیم راهپیمایی برگزار کنیم.» وی افزود؛ «حوزه، استاندار، معاون استاندار، دفتر مقام معظم رهبری در قم و... مخالف برگزاری این راهپیمایی بودند اما این روحانی به حرف هیچ کس گوش نکرد و کار خود را انجام داد، چرا این روحانی با احساسات پاک مردم و طلاب بازی کرد؟ چرا هیچ دستگاهی نیست که با او برخورد کند؟» وی از افرادی که در این راهپیمایی شرکت کرده بودند خواست تا استغفار کنند. آیت الله استادی در همان خطبه ها اعلام کرد که تا ابتدای ماه محرم سکوت خواهد کرد و البته تجویز پزشکان را علت خودداری اش از هر نوع سخنرانی عنوان کرد.


چند ماه بعد هم آیت الله جوادی آملی آخرین خطبه خود در نماز جمعه قم را ایراد کرد و با ذکر وظایف امام جمعه گفت که خداوند فرموده است که اگرمردم مشکلی داشتند، به نماز پناه برده و مشکل خود را برطرف کنند، مردم صدها مشکل دارند که باید این را امام جمعه بیان کند و اگر بیان کرد و مشکل مردم رفع شد، نشانه این است که خوب بیان کرده اما اگر مشکل مردم رفع نشد، امام جمعه نتوانسته است مطلب را خوب بیان کند.اگر در اقامه نمازجمعه، بنده این مشکل نیز بوده است از همگان عذرخواهی می‌کنم.

 

پرده دوم؛ تهران، خرداد 89


«مخلص آقای رئیس هم هستیم! نوبت شما هم می‌شود! من همه شما را دوست دارم و نوکر همه شما هم هستم». معلوم نشد که «آقای رئیس» مورد خطاب محمود احمدی نژاد در سخنرانی سال 90 در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب که بود، اما هر چه بود محمود احمدی نژاد فکر نمی کرد که یکسال بعد از حادثه سال 89 که با طولانی شدن سخنانش، مجال سخنرانی از سید حسن خمینی را گرفته بود و بعد از پایان سخنانش هم در قامت یک مجری برآمد و به حضار گفت که «اینک توجه شما را به سخنان رهبری جلب می کنم»! در همان مخمصه ای گیر کند که برای نوه امام در آن سال پیش آمده بود. بعد از این نشانه هایی که احمدی نژاد داد، جمعی که از بامداد همان روز در بخش خاصی از محل برگزاری مراسم تجمع کرده بودند در میانه سخنرانی یادگار امام شعار دادند و نه حرمت حرم امام را نگه داشتند و نه حرمت یادگار امام را.


آیات عظام صافی گلپایگانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، راستی کاشانی،محمد محمدی گیلانی، مظاهری، مبشر کاشانی، محمد جواد فاضل لنکرانی از اهانت صورت گرفته به یادگار امام گلایه کرده و ناراحتی خود را از این موضوع ابراز داشتند. با وجود واکنش رهبر معظم انقلاب در همان جلسه و علما و مراجع تقلید به این هتک حرمت، حمیدرسایی در یادداشتی به دیدار مرتضی آقاتهرانی دبیر کل فعلی جبهه پایداری با سید حسن خمینی بعد از این اتفاقات اشاره کرد و با رد گزارش سایت جماران از این دیدار نوشت که دیدارآقا تهرانی با سید حسن خمینی نه برای ابراز تاسف از این اتفاقات که برای نصیحت سید حسن خمینی صورت گرفته است. سایت رجانیوز نیز با حذف نام خمینی از عنوان یادگار امام او را سید حسن مصطفوی خطاب کرد و به دفاع از اتفاقات پیش آمده پرداخت. این سایت البته روز قبل از این اتفاق در تیتریک خود شعارهایی را منتشر کرد که فردا توسط اخلالگران مراسم 14 خرداد سر داده شد.


پرده سوم، تهران، آذر 90


آذر ماه سال 90، جمعی از دانشجویان و تشکل های سیاسی در سالگرد ترور یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان روبروی سفارت انگلیس در خیابان فردوسی تجمع کردند. این تجمع نهایتا به ورود به سفارت انگلیس و در ادامه قطع روابط ایران و بریتانیا منجر شد.

در آن تجمع حمید رسایی در جمع تحصن کننندگان حضور پیدا کرد و گفت که امثال این سفیر بی‌ادب و نامحترم که برای آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها چاپلوسی می‌کنند باید بدانند که فرزندان خمینی در دهان آنها می‌زنند

.

او در این تجمع خطاب به کارکنان سفارت انگلیس گفت که شاید شما لباس انگلیسی پوشیده باشید اما هویت آمریکایی دارید. سایمون گس سفیر انگلیس نیست بلکه سفیر آمریکا است او امروز بیانیه‌ای در مورد حقوق بشر در ایران داده است این مایه تعجب و تاسف است تو حقوق بشر را به ما یاداور می‌کنی ما به شما می‌گوییم شما در کشورتان همجنس بازی را قانون می‌کنید که هیچ حیوانی آنها را انجام نمی‌دهد ، خجالت بکش

.

رسایی ادامه داد:‌آقای گس تو آنقدر فهم و شعور نداری که چه زمان باید موضوع حقوق بشر را علیه کشوری علم کنی زمانی که دانشجویان را قتل عام می‌کنید و رسانه‌های خودتان از جمله بی‌بی‌سی در این زمینه سکوت مطلق کرده است یاد حقوق بشر در ایران می‌افتید حقوق بشر شما این است؟


اگرچه مواضع خصمانه و مداخله جویانه سفیر انگلیس علیه کشورمان، جوانان و دانشجویان را به شدت خشمگین کرده بود اما در همان ایام برخی رسانه ها ورود به سفارت انگلیس و برخی اقدامات احساسی را ناشی از سخنان آتشین رسایی به عنوان یک مقام رسمی قلمداد کردند.


"

 تقریبا 7 ماه بعد از این اتفاقات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان با ایشان تلویحا به اتفاقات آذرماه سال 90 اشاره کرده و کنترل احساسات و پرهیز از تصمیم گیری در اوج احساسات را ضروری دانستند و افزودند: حضور تشکلهای دانشجویی در 2-3 سال اخیر در مسائل مختلف اجتماعی – سیاسی فعالانه و قابل تقدیر بوده است اما در همین سالها مواردی وجود دارد که براساس احساسات پاک و مقدس دانشجویان، تشکلها تصمیماتی گرفته و اقداماتی انجام داده اند که صحیح نبوده است چرا که تصمیم باید بر مطالعه موشکافانه و دقیق متکی باشد نه بر احساسات.

رهبر انقلاب به عنوان مثال برای روشن شدن مرز آرمانگرایی و احساسات با اشاره به مخالفت بنیانی نظام با مجموعه های استبدادی منطقه خاطرنشان کردند: با وجود مواضع کاملاً روشن نظام در این زمینه، نباید با کار دیپلماسی سنتی و متعارف مخالفت شود.


پرده چهارم، قم؛ 22 بهمن سال 91


علی لاریجانی در جلسه علنی یکشنبه 15 بهمن سال 91- جلسه استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه و اجتماعی-  در مواجهه با اقدام تخریبی رئیس جمهور به پاسخ برخواسته و در نهایت به رئیس جمهور اجازه صحبت نداده و او را با این جمله بدرقه کرده بود: «به سلامت...شما در یک جلسه علنی شئونات نظام جمهوری اسلامی را رعایت نکردید». درباره حادثه آن روز مجلس رهبر معظم انقلاب این جملات را استفاده کردند:  در این ماجرا متأسفانه رئیس یک قوه به استناد یک اتهام ثابت نشده و حتی مطرح نشده در دادگاه، دو قوه دیگر یعنی مجلس و قوه قضائیه را متهم ساخت که کاری بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود. ایشان خاطرنشان کردند: دفاع رئیس محترم مجلس هم قدری زیاده‌روی بود و لزومی نداشت

.

قبل از این بیانات اما اتفاقی که در قم رخ داد، برگی دیگری بر  تندروی های جریان خاصی در کشور افزود. علی لاریجانی که حرم حضرت معصومه (س) در حال سخنرانی بود، با شعار عده ای خاص مواجه شد که قصد برهم زدن سخنرانی وی را داشتند. در ادامه هم با پرتاپ کفش و مهر موفق شدند لاریجانی را از ادامه سخنرانی بازدارند.


"


چندهفته بعد از این حادثه یکی از سایت های خبری، با انتشار مستندی، به تطبیق چهره های اغتشاشگران حادثه 22 بهمن قم، با افرادی که در سلسله نشست های جبهه پایداری حضور پیدا کرده بودند، پرداخت.


"

اخباری از تذکر یکی از مسئولان عالی رتبه به مرتضی آقا تهرانی دبیر کل جبهه پایداری در این باره حکایت می کرد. اقا تهرانی وقتی با سوال خبرنگار مهر مواجه شد که آیا شمادر خصوص اتفاقات روز 22 بهمن شهر قم تذکری دریافت کرده اید؟ گفت: شما چه کار داری! این موضوع سری بوده و جلسه علنی نبوده است.

 وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا به شما توصیه شده است در خصوص حوادث 22 بهمن قم که در آن به ساحت مقدس حرم حضرت معصومه(س) اهانت شده و توهین هایی نیز به رئیس مجلس شورای اسلامی انجام گرفت موضع گیری کنید؟ گفت: من بنا ندارم مطلبی که تنها به من گفته اند را بگویم.


28 بهمن ماه رهبر معظم انقلاب با انتقاد صریح و شدید از اقدام اخیر برخی افراد در بر هم زدن مجلس سخنرانی رئیس مجلس در قم افزودند: اینکه عده ای برخی را ضدولایت و ضد بصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند.


رهبر انقلاب افزودند: کسانی که راه می افتند و شعار می دهند اگر واقعاً حزب اللهی و مؤمن هستند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرفها ندارند که حسابشان جداست.

سیاست‌بازان نمی‌توانند حق انتخاب را از مردم بگیرند
احمدی‌نژاد: اتفاقات بزرگی در راه است
کد مطلب : 9861
 
گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد گفت: انتخابات حق ملت است و ملت انتخاب خود را انجام خواهد داد و هیچ کس، حتی سیاست‌بازانی که قصد دارند به هر قیمتی رقبای خود را حذف کنند، حق ندارند این حق را از ملت بگیرند.
احمدی‌نژاد: اتفاقات بزرگی در راه است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد امروز (دوشنبه) در نشست استانداران سراسر کشور با قدردانی از تلاش های آنان در طول سال جاری، با تاکید مجدد بر ضرورت و اهمیت کار برای خدا و خدمت به مردم، گفت: کار برای خدا نقطه افتراق موحدان با غیر موحدان است. کار برای خدا ماندگار، ارزشمند و کمال آفرین است. رییس جمهور اظهار داشت: کار برای غیر خدا فاقد ارزش، کسالت آور و مشمئز کننده است و در مقابل اگر کارها برای خدا باشد، رشد دهنده بوده و خستگی در آن معنایی ندارد. اگر کار برای خدا انجام شود توان و انرژی ای که خدا به انسان داده در مسیر سنت های الهی قرار می گیرد و رشد یابنده و تعالی بخش می شود.

وی با بیان اینکه عده ای سال ۹۱ را سال سختی توصیف می کنند، اظهار داشت: در سال ۹۱ فشار زیادی به ملت آمد و دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی در تفاهمی شاید نانوشته‌، بسیج شدند‌ که ملت ایران را از پای درآورند و جالب اینکه با ادعا و شعار دفاع از حقوق ملت فشار وارد می‌کنند اما هدف هر دو آنها ضربه زدن به مردم است.

رییس جمهور گفت: اینکه عده ای در راه باطل مسابقه سقوط به راه انداخته اند، ناراحت کننده است. وی با بیان اینکه امروز در مسیر رسیدن به قله نورانی قرار داریم، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب آرمانی، الهی و مکتبی است و برای جابجایی در قدرت اتفاق نیفتاده است، انقلاب اسلامی ایجاد شد که زودتر به یک حکومت جهانی برسیم و برای این کار باید شاخص های حکومت جهانی از جمله ایمان، پاکی عدالت طلبی، صلح خواهی، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را تقویت کنیم. احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر به حوادثی که در جهان در حال وقوع است، نگاه عمیقی داشته باشیم، همه این حوادث در جهت زدودن موانع از مسیر رسیدن انسان به هدفی متعالی و زیباست و از یک جهت همه این حوادث جز زیبایی چیزی نیست.

رییس جمهور تصریح کرد: اتفاقات بزرگی در جهت تحقق و استقرار آرمانها و اهداف نظام اسلامی در راه است و عناصر مانع در این راه تکاپو و دست و پا زدن های آخر خود را انجام می دهند. بخشی از مناسباتی که با گروه بندی، دسته بندی و قدرت طلبی در کشور شکل گرفت به پایان راه رسیده و و به فضل الهی از ساحت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پاک خواهد شد. همه باید مراقب باشند و قدر فرصت خدمت گذاری را بدانند چرا که معلوم نیست فرصت ها تکرار شود، بیشترین زیان و خسارت از آن کسی است که فرصت های امروز را به امید فرصت های محتمل فردا از دست بدهد. بدون تردید راه و آرمان نورانی انقلاب اسلامی با قدرت و قوت بیشتر ادامه خواهد داشت.

رییس جمهور گفت: خدای متعال مسیری برای کمال و سعادت انسان و برقراری حکومت جهانی ترسیم کرده و کسانی که با محاسبات مادی اهداف و منافع شخصی و گروهی را دنبال می کنند بسیار کوچکتر از آن هستند که بتوانند در مسیر الهی مانع تراشی کنند چرا که قلب ها و اندیشه های توده های مردم در دست خداست و ما به این موضوع ایمان داریم و از این منظر هر چه اتفاق می افتد زیبا و خوشایند است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه طرح های دولت برای عمران و آبادانی کشور و رفاه مردم در بخش های مختلف به خوبی در حال اجراست، توجه به مسکن مهر و تلاش برای ایجاد تعادل و کاهش هزینه ها در این زمینه را مورد تاکید قرار داد. رییس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم توجه به طرح های توسعه کشاورزی گفت: انتظار این است که همه استانداران توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند چرا که این یک اقدام مبنایی و اصولی بوده و منابعی که به آن اختصاص یافته است باید به توسعه کشاورزی و افزایش تولیدات پایه ای کشور بینجامد.

احمدی‌نژاد همچنین به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات حق ملت است و ملت انتخاب خود را انجام خواهد داد و هیچ کس، حتی سیاست بازانی که قصد دارند به هر قیمتی رقبای خود را حذف کنند، حق ندارند این حق را از ملت بگیرند. وی تاکید کرد: همه باید توجه داشته باشند که کسی حق ندارد علیه هیچ یک از آحاد ملت، توهین، افترا و تهمت بزند و این کار خلاف شرع، قانون و نقطه مقابل حرکت انقلاب و خیانت به ملت است و ملت هرگز چنین اجازه ای را به کسی نخواهد داد، چون انتخابات متعلق به ملت است. اراده مردم تعیین کننده است و بدون تردید انتخابات پرشکوه و روی کار آمدن رییس جمهوری با رای بالا، همه معادلات را حتی در سطح جهان تغییر خواهد داد.

احمدی‌نژاد افزود: امروز چشم جهانیان به ایران است که چگونه از این راه عبور خواهد کرد. دولت به دنبال ایجاد فضای سالم برای برگزاری انتخابات باشکوه در کشور است و بدون تردید هر کس غیر از این فکر کند، ضرر کرده و دنیا و آخرت خود را از دست می دهد. هیچ مسئول اجرایی در بدنه دولت حق ندارد علیه فردی مطلبی بیان کند و در عرصه انتخابات دولت صرفا امانتدار مردم بوده و به دنبال رعایت احترام کامل و رعایت قانون برای همه است. احمدی‌نژاد گفت: اتفاقات درخشانی به نفع اهداف متعالی در راه است و یقین داریم که اراده الهی جاری خواهد شد؛ امروز همه به دنبال عدالت، توحید، عشق و حکومت جهانی و عزت هستند و این عین پیروزی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد