سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

استاندار خوزستان:
توسعه بندر آبادان از مهر ماه 92 / نمایندگان آبادان افزایش بودجه عمرانی شهر را پیگیری کنند 

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: توسعه بندر بزرگ آبادان تا 300 هکتار در حال پیگیری بوده که اجرای عملیات آن از ابتدای مهرماه سال آینده آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: توسعه بندر آبادان از مهر ماه 92 / نمایندگان آبادان افزایش بودجه عمرانی شهر را پیگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در مراسم افتتاح پل کابلی امام رضا(ع) آبادان اظهار کرد: افتتاح پل کابلی امام رضا(ع) آبادان هدیه کوچکی‌ست که امروز به مردم این شهرستان داده شده است.

وی افزود: امیدواریم با تعامل و حمایت مضاعف مسئولان بتوان آبادان و خرمشهری را که مردم آن در گذشته از رفاه مطلوبی برخوردار بودند را به جایگاه اصلی‌شان رساند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: آبادان با تقدیم 4 هزار و 200 شهید به نظام و انقلاب در هشت سال دفاع مقدس حق و لیاقتش بیشتر از این است.

* تزریق اعتبارات بازسازی

وی اضافه کرد: همه می‌دانند که پرونده بازسازی مناطق جنگ‌زده در سال 1378 بسته شد و با وجود اینکه هنوز این مناطق با کم و کاستی‌های بسیاری روبه‌رو بودند اما دیگر اعتباری در این خصوص به مناطق تعلق نگرفت.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: این مناطق همچنان با مشکلات فاضلاب، زیرساختی و ... مواجه هستند و با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته همچنان در محرومیت به سر می‌برند.

وی همچنین عنوان کرد: در سال‌های 82، 83 بار دیگر منابعی برای بازسازی مناطق جنگ‌زده تزریق و در این شهرستان‌ها سرازیر شد.

حجازی ادامه داد: در سفر دوم هیئت دولت اعتبار 220 میلیارد تومانی به خوزستان اختصاص یافت که 150 میلیارد تومان به منظور اعتبارات توسعه‌ای و 70 میلیارد تومان آن برای عمران مناطق غرب شوش، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر اختصاص یافت که البته بخش قابل توجهی از این شهرها رنگ و رویی جدید پیدا کرد.

وی افزود: با تزریق این اعتبارات آماده سازی بیش از 800 هکتار از مناطق رها شده، ساماندهی معابر اصلی و خیابان‌ها، روشنایی برق، وضعیت بهبود آب شرب و بسیاری از تحولات در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از سال 88 به بعد نیز با تزریق بخش دیگری از اعتبارات توانستیم چهره شهرها و روستاهای این استان را تغییر داده و در راستای عمران و آبادانی هر چه بیشتر شهرستان آبادان گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز با اختصاص اعتبار کم دولت به استان مطمئنا وضعیت رسیدگی به این شهر نیز تقلیل می‌یابد، گفت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و سایر مسئولان امر این شهرستان انتظار می‌رود در راستای اختصاص بودجه مضاعف به این منطقه در مجلس اقدام کنند.

حجازی اضافه کرد: سالانه فقط 25 میلیارد تومان به شهرستان آبادان از سوی استانداری اختصاص می‌یافت و امسال اگر این میزان طبق تعهد دولت به 20 میلیارد تومان کاهش یابد چگونه می‌توان در این شهر دست به اجرای پروژه‌های عمرانی زد.

*تجهیز منابع و درآمدزایی با مشارکت بخش خصوصی

وی همچنین عنوان کرد: علاوه بر این اعتبارات باید مسئولان شهری در راستای تجهیز منابع و درآمدزایی مضاعف در شهرستان اقدامات مضاعف‌تری ارائه و محقق کنند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در همین راستا می‌توان از مشارکت بخش خصوصی نیز بهره برد و با توسعه منابع از فرآیند دوران بازسازی عبور کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاضلاب شهرستان آبادان بیان کرد: با کنده کاری‌های مداوم در شهرستان آبادان مردم این منطقه هنوز فکر می‌کنند در یک کارگاه زندگی می‌کنند و همین امر مشکلات ریز و درشتی را برای آنها ایجاد کرده است.

حجازی ادامه داد: نباید با حفاری و کنده کاری‌های زیرساختی در این شهرستان فضای زندگی را برای مردم سخت‌تر کرد می‌توان پله به پله پیش رفت و منطقه به منطقه مشکل فاضلاب را مرتفع ساخت.

* 60 میلیارد تومان اعتبار پروژه فاضلاب آبادان/ پایان طرح تا سال 92

وی اظهار کرد: تعهد 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فاضلاب خوزستان در نظر گرفته شده که از این میزان 300 میلیارد تومان آن به فروش رسیده و بخش اعظم این اعتبار مربوط به فاضلاب شهرستان آبادان بوده است.

به گفته حجازی، شهرستان آبادان 60 میلیارد تومان از اعتبار اوراق مشارکت خوزستان را به خود اختصاص داده و این، بیشترین میزان در بین شهرهای استان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در نظر داریم تا سال 92 فاضلاب شهرستان آبادان را به سرانجام برسانیم و تا آن زمان اعتبار و هزینه برای انجام فضای سبز و آسفالت در این شهرستان دوباره کاری‌ست.

* ساحل سازی بهمنشیر و کارون

وی افزود: ساحل سازی بهمنشیر و کارون را در اهواز و خرمشهر در دستور کار داریم و اوراق مشارکت این طرح به زودی به فروش گذاشته می‌شود.

حجازی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری آبادان باید در راستای عمران و آبادانی این منطقه چون پروژه پل کابلی امام رضا(ع) گام‌های متعالی بردارند، گفت: آبادان دارای ظرفیت است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد