سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معرفی اماکن دیدنی خوزستان

جاذبه های گردشگری باغملک

شاهین یوسفی

استان خوزستان بدلیل موقعیت جغرافیایی گوناگون همه سالها پذیرای مسافران و گردشگرانی از نقاط مختلف ایران زمین بوده و شهرستان باغملک هم بعلت شرایط آب وهوایی وهمچنین اماکن تاریخی همواره مورد توجه بازدید کنندگان به آن ناحیه بوده است این شهرستان در شرق استان خوزستان واقع است و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی می باشد ، این گوشه از خاک ایران جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبایی را درخودجای داده و باعث شده که مردم شهر های نزدیک به باغملک ، پنجشنبه و   جمعه ها یشان را در مال آقا یا امام زاده عبدا... سپری کنند .

مال آقا یکی از مکان های رویایی استان است ، این محل تفریحی در 35 کیلومتری باغملک قرار دارد و همواره  خانواده ها برای گذران تعطیلات خود به آنجا سفر می کنند و از کوه و چشمه و رود خانه و در ختان  بلوط و بادام وحشی و هوای پاک  آن محل لذت می برند .

قلعه تل یکی از  بناهای دوره زندیه و قاجاریه است که در بین راه باغملک و ایذه می باشد ، این قلعه دارای ساختمانی از خشت وگل است و برجها و حصاری دارد که از آجر ساخته شده اند و از دورکه نظاره گر آن می شوید شمارا باخود به زمان های دور می برد .

منطقه گردشگری رباط در حدود 14 کیلومتری شمال باغملک و درکنار رود خانه ابو العباس و اقع است ، زیارت گاه امام زاده سلیمان در روستای رباط علیا با آن طبیعت زیبا وچشم نواز شرایطی را فراهم کرده که همواره مسافران زیادی این منطفه از خوزستان را در برنامه سفری خود جای داده اند .

منطقه منجیق و امام زاده ابراهیم از دیگر مناطق باغملک هستند که از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و مذهبی برخوردارند .

جنگل طبیعی بیدستان با درختان زربین و بلوط ، با قامت های افراشته و زیبایی چشمگیر ، دیر زمانی است که جاذب مردم  به آن  ناحیه بوده .

بطورکل در استان خوزستان جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که مسئولین  باید بیش از پیش  به آنها توجه کنند زیرا سرمایه های ملی استان  به حساب می آیند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد